SEO-Arama Motoru Optimizasyonları

Arama Motoru Optimizasyonu (İngilizce’de SEO - Search Engine Optimization olarak biliniyor), sitenizle ilgili konularda Arama Motorlarında yapılan aramalar sonucu sitenize trafik akmasını (ziyaretçi gelmesini) sağlamak olarak tanımlanabilir. Bu aynı zamanda Arama Motoru Pazarlaması olarak da kullanılabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO - Search Engine Ranking) aslında sitenizde yapacağınız değişiklikler sonucu Arama Motorlarında ve Web Kataloglarında konuya uygun olarak yüksek bir sıralama elde etmek için kullanılıyor.

İnternet kullanıcılarının %81′inin aradıklarını bulmak için Arama Motorlarına güvendiklerini biliyor muydunuz ? Bu da yerinde bir davranış. Çünkü Arama Motorları aynı zamanda internet pazarlamanıza (internetteki sitelerinizin bulunmasına) katkıda bulunması ve onları ınternet kullanıcılarına sunması gerekir.

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir ? sorusuna teknik bir bir açıklama yapmak gerekirse, bir sitenin Arama Motorlarına yaptığı kayıt sonrası ındekslenmesi ve bulunması için iyi optimize edilmiş olması gerekir. Arama motorları, yapılan kayıt sonrası kayıt edilen sayfa ve takip eden sayfalarda bulunan içeriği okuyup indeksleyebilmek için sitenizi baştan sonra gezecek programlar kullanırlar. Bu programlar robot, Örümcek (Spider), Crawler olarak da isimlendirilirler. Bu da demektir ki sadece sitenizi başvurmak yeterlı olmayacaktır. İndekslenmek için bir içerik de sunmalısınız.

Arama Motoru Optimizasyonu için Gerekli Temel Bilgiler

Arama Motoru Optimizasyonu 90′li yılların sonunda kendini köklü olarak değiştirdi. Eskiden başlık () ve meta taglarda bir kaç anahtar kelime (Keyword) kullanmak Arama Motorları tarafından bulunmak için yetiyordu. Web tasarımcılarının %80′i kadar hala Arama Motoru Optimizasyonu’nun sayfa başlığıi () ve Meta Tag’lerle halledileceğini sanıyor. Bugün ise arama motorlarının çoğunun Meta Tagları dikkate almadığı biliniyor.

Arama motorlarının çoğu son iki yıldır Arama Motoru Sıralaması (Search Engine Ranking) logaritmasini değistirdi. Günümüzde Arama Motoru Optimi1zasyonu sadece Meta Tag ve Sayfa Başlığı () ile yapılmıyorö yapılamıyor. Bunların yanında 60 değişik HTML ve Tasarım unsurları da sayfanın Arama Motoru Sıralamasında etki ediyor. özellikle …. arasındaki metinler ve Link Popülerliği başta geliyor.

Web sitesinin tasarımı ve sayfa yapısı da yüksek Arama Motoru Sıralaması (PageRank) için diğer önemli unsurlardandır. Tabi Anahtar Kelimelerin (Keywords) sayfanın neresinde ve nasıl durduğu ve metinde ne sıklıkta kullanıldığıi diğer unsurlar kadar önemli.

Arama Motorları, Web Sitesinin metinlerini okumak, bunları bahsi geçen sıralama algoritması vasıtası ile değerlendirip, indeksleyip veritabanlarına işlemek için Örümcek (Spider / Crawler) ve Robotlar kullanıyorlar. Bundan sonra Örümcek (Spider / Crawler) sayfadaki linkleri takip ederek aynı işlemi tekrar uygulayacaktır. Örümcekleri (Spider / Crawler) WEB Tarayıcıların (Web Browser) atasi olan “Lynx” ile kıyaslayabilirsiniz.

Örümceklerin (Spider / Crawler) yemi sayfanın metin kısmıdır. Ne yazık ki resimler (Image), Java Appletler, imagemap linkleri ve metinleri, flashlar ve frameler Örümcekler tarafindan algılanamaz ve okunamaz. Frameli sayfalarda bulunan linklerin de çogu bu nedenle takip edilemez.

Arama Motorları, algoritmalarını sürekli olarak değiştiriyor. Her Arama Motoru kendi algoritmasını kullanıyor. Bu nedenle burdaki genel Optimizasyon bilgileri daha çok büyük ve önemli Arama Motorlarını temel alarak derlenmiştir.

Hiç bir arama motoru Sıralama algoritmasını açıklamadığı için burada bulacağınız bilgiler, bizim araştırmalarımız ve bir çok sitedeki deneyimlerin derlenmiş (tercüme edilmiş) halidir. Bunlar uzun süreli araştırmalar ve bir çok insanın websitelerinde yaptığı değişiklikleri analize ederek oluşmuş bilgilerdır.

Arama Motorları Sıralamasında 1. sıraya geçmek için kesin ve genel bir formül yoktur. Eğer sıralamada etki eden faktörleri ayıracak olursak

1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.

2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken.

Biz şu an On Page Faktörleri inceleyeceğiz. Bunları sağlayabilmek için gerekli olan HTML ve tasarım ölçüleri vardır.

Arama Motoru Optimizasyonu için Hazırlık

Programlama veya tasarım yapmadan önce siteye nasıl optimize edeceğinizi düşünmeniz gerekiyor. Bu hazırlık aşamasında sitenizin Arama Motoru Dostu olarak tasarlamaya dikkat etmelisiniz.

Diyelim ki frame, Flash, Java Applet ve JavaScript kullanmadan Arama Motoru Dostu bir site yapmaya karar verdiniz. Bu durumda kullanmak istediğiniz Anahtar Kelimeleri (Keywords) önceden belirlemiş olmanız gerekiyor.

Anahtar Kelimelerin (Keywords) belirleme aşaması gerçekten de Arama Motoru Optimizasyonu için en önemli kısımdır.

Ziyaretçilerin sitenizin içerdiği sayfaları bulmak için Arama Motorlarında hangi kelimeleri arattığını biliyor musunuz ?
Ziyaretçilerin sayfalarınızı bulmak Arama Motorlarında için en çok hangi kelime veya kelime kalıplarını kullandığını biliyor musunuz ?
Rakiplerinizin sitelerini Arama Motorları için hangi Anahtar Kelimelere (Keywords) göre Optimize ettiğini biliyor musunuz ?
Sitenizi hangi Anahtar Kelimelere (Keywords) veya Anahtar Kelime Kalıplarına göre optimize etmeniz gerektiği sorularına 3 temel cevap vardır.

1. Arkadaşlarınızdan alttaki soruları cevaplamalarını rica ederek soruları eposta yoluyla veya bir kağıda yazarak veriniz.

“www.sizinadresiniz.com Web sitesinin içeriği ve konusunu bulmak için Arama Motorunda hangi 5 Arama Kriterini (Anahtar Kelime veya Anahtar Kelime Kalıplarını) kullanırdınız. ? (1 - 3 Kelime ile ifade ediniz).”

1 _______________
2 _______________
3 _______________
4 _______________
5 _______________
Bu metodla en çok kullanılan arama kriterlerini bulmak için bulunmaz bir fırsatınız var. Arama Motoru Optimizasyonu için sizin de aklınıza gelmeyen kelimeleri görmüş olursunuz. Bu metod, en az 6 veya daha fazla arkadaşınıza bu soruları sorduğunuzda daha faydalı olacaktır. Araştırmalar ve deneyimler %65 arama kriterinin tek kelimelerden değil, kelime kalıplarından oluştuğunu gösteriyor.

Anahtar Kelime (Keyword) seçiminde öncelikle diğer kaynağınız rakibinizin kullandığı Anahtar Kelimeler (Keywords) olmalı. Size göre en uygun olan iki kelimeyi alın ve en sevdiğiniz Arama Motorunda bu kelimeler ile arama yaptırın. Çıkan sonuçlardaki ilk 10 sayfayu inceleyin ve kaynak koduna bakınız. Burda özellikle Yalnız rakiplerinizin anahtar kelimelerini kullanacaksanız onların rakibinize ait özel kelimeler veya onlara ait ürün isimleri olmamasına dikkat ediniz. Onların hak sahibi olmadığı kelimeler veya onların ürünlerinin ismi olmadığı sürece sizin için bir sorun teşkil etmeyecektir. Ama şunu da unutmayın ki rakipleriniz de sizin internetteki faaliyetinizi takip edebilir, inceleyebilirler.

3. Internette çok büyük Anahtar Kelime Veritabanı (Keyword-Database) olan Anahtar Kelime Araştırma Servisi (Keyword Research Service) mevcut. Bu veritabanlari size sadece Anahtar Kelime sunduğu için değil aynı zamanda size hangi Anahtar Kelime veya Anahtar Kelime Kalıplarını hangi zaman aralıklarında ne kadar sıklıkta arandığına dair de bilgi verdiği için çok önemlidir. Bunlardan bir tanesi Wordtracker Keyword services for professional search engine optimization servisi ile hizmet eden ve Ingilterede bulunan Rivergold Associates Ltd. firmasıdır.

Ne yazık ki burada bulunan Anahtar Kelimelerin (Keywords) çoğu Ingilizce olarak listeleniyor. Ama yine de bir denemekte fayda var belki ihtiyacınıza göre bir çözüm bulmanız sözkonusu olabilir. Sitede sınırlı özellikte kullanabileceğiniz ücretsiz hizmeti denemek ise size birşey kaybettirmez. Bu firma ile bir ilişiğimiz olmadığı gibi bu bilgiyi sadece burada bulunan veritabanının çok büyük olduğu ve size kolaylık sağlayabileceğini düşünerek veriyoruz.

Eğer Türk Arama Motorları da veritabanlarını böyle bir hizmete açarsa, bilin ki amo-forum.com ziyaretçileri ilk müşterileriniz olacaktır duyurulur.

Anahtar Kelime (Keywords) ve Anahtar Kelime kombinasyonu seçimi için genel bir kural var:
Çok güçlü rakibi olan web siteleri için tek kelimelik Anahtar Kelime (Keyword) seçimi yerine 2 - 3 kelimeden oluşan Anahtar Kelime Kalıplarını kullanmak daha iyi bir sonuç verecektir. Diyelim ki faaliyeti İstanbul’da ağırlıklı olan bir Emlak şirketisiniz. Sitenizi tamamen Emlak Anahtar Kelimesine göre optimize etmek yerine İstanbul Emlak veya İstanbul’da Emlak gibi Anahtar Kelime kalıpları kullanmanız daha yararlı olacaktır. Bunun nedeni de İstanbul’da Emlak veya Istanbul Emlak ile ilgili kelimeleri aratan ziyaretçiler direkt sizin sitenize gelecektir. Bu da hedef kitleniz demektir. Eğer aynı konuya sahip başka web sitesi bulunmuyorsa sitenizi tek kelimeye göre Optimize edebilirsiniz.

Ama unutmayın, aynı anahtar kelimeye göre sizin sitenizin yanında başka siteler de optimize edilmiş olabilir.

SEO İpuçları

Bugüne kadar ortaya atılan teorileri, şunu yaparsan işe yarar gibi lafları unutun, bu makale size katkı sağlayacak.
Arama motorları için yapılan optimizasyonlar ülkemizde ne kadar önemli gibi gözükse de bu işi iyi yapan kişi sayısı ne yazık ki az. Çünkü herkes tarafından bilgili kabul edilen kişilerin yazdığı makaleler hiçbir işe yaramıyor. Adam kendisi biliyorsa bile bunu anlatmıyor. Çünkü anlatırsa herkes yapacak ve kendi hitinde, gelirinde azalma olacak. Ben tüm bunları geride bırakarak SEO açısından size katkısı olacağını düşündüğüm bu makaleyi neden yazıyorum ? Çünkü Türk internetinin gelişmesi için arama motorlarında daha yüksek yerlere gelmeli. Özellikle ingilizce kelimelerde bir Türk`ün sitesinin olması iyi olmaz mıydı ?
Tabi arama motorlarında üstte çıkmaktan bahsediyorum ama spam konusu Türk internetinin önünü kapattığı gibi, arama yapan kişinin de bilgiye ulaşmasını engelliyor. Spam yaparak aramalarda üst sıralarda çıkabilirsiniz, hatta hitte alabilirsiniz, fakat bu geçicidir. Çünkü spam report sayfası ile her an bir kullanıcı sizi şikayet edebilir. Edilmese bile sizin kimsenin gözünde zerre kadar değeriniz olmaz. Spam yapacaksanız şu yolu deneyin; Spam yapacağınız kelimeyi seçin ve o kelimeyle ilgili çeşitli bilgiler toplayın. O bilgileri sayfanıza koyun. Hem spam yapmış gibi tatmin olun hem de arama motorlarında üstte çıkın. Böylece arama yapan kişi hem sizin sitenizi ziyaret edecek, hem de istediği bilgiyi elde etmiş olacak.

Şimdi gelelim SEO (Search engine optimization) tekniklerine:

Şüphesiz internette en iyi hit getiren arama motoru Google`dır. MSN, Yahoo!, Altavista gibi arama motorları Google`ın yarısından bile az ziyaretçi getirir. Bunun nedeni internette en çok kullanılan arama motorunun Google olmasıdır. Bunu iyi bilen Google, site sahibinin bunun farkında olmasıyla Google`da üstte çıkmak için elinden geleni yapacağını ve bunu biraz zor kılmak gerektiğini açıklamış, bunu da gayet güzel uygulamışlardır.
MSN ve Yahoo! gibi sitelerin arama sayfalarında pek kapsam bulunmamakta. Sayfanızın içeriğini bol bol doldurup, meta-tagları zengin tutarak üstlerde çıkabilirsiniz. Fakat Google böyle değildir. Arama sonuçlarında üst sıralarda çıkabilmek için bir çok engel koymuşlardır.

Bu engelleri sıralamak gerekirse;

- Title (Sayfa başlığı)
- URL (Sayfa adresi)
- İçerik (Sayfanın içeriği)
- Meta-tag (Sayfada bulunan meta-taglar)
- Pagerank (Sayfanın aldığı google pagerank değeri)
- Aranan kelimeden çok link almış olmak (Örneğin; oyun kelimesiyle başka sitelerden ne kadar çok link alırsanız, “oyun” kelimesi aramalarında o kadar şansınız olur)

Pagerank en az etken olarak gözüküyor. Yine de az da olsa etkisi oluyor. Çeşitli akıl oyunları ile pagerankın önemini de kendiniz artırabilirsiniz.

Üstteki tüm etkenleri sağlıyorsanız, siteniz taşları yerine oturtmuşsa arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmanız için önünüzde bir engel kalmaz. Size önerim en çok title ve URL etkenlerine dikkat etmenizdir. Her sayfada aynı başlık ve URL`leri kullanırsanız daha az katkı sağlar. Ama her sayfaya özgü title yapılırsa daha iyi optimize edilmiş olur.

Örnek vermek gerekirse;

Sayfanın içeriğinde “haberler” olsun. Google`da aranan kelimemizde “google piyasa değeri” olsun. Sizin sitenizde de böyle bir haber olsun.

Sayfanızı şu şekilde optimize etmelisiniz;

Title = Haberler / Google piyasa değeri açıklandı
İçerik = Burası zaten haberinizde olacaktır
URL = Programlama diliniz php ise ve kullandığınız scripte optimize uygulanmamış ise haber.php?id=4213 olacaktır. Bu şekilde de katkı olur fakat önerimiz şu şekilde;
google-piyasa-degeri-aciklandi-4213.html

Ayrıca php bilginiz varsa meta-taglara haber başlığını entegre etmelisiniz, keywords kısmına da haberinizin ilk kısmını entegre ederek müthiş bir optimize elde edebilirsiniz.

Örneğin haber sitemizin tabloları şu şekilde olsun;

Başlık = $tabloismi[basliktablosununadi];
Kısa metin = $tabloismi[kisametintablosununadi];

EÜstteki tablolara göre meta-taglarımız ve title şu şekilde olmalıdır;

<?=$tabloismi[basliktablosununadi];?>
”>

Böylece title`de otomatik olarak “Google piyasa değeri” yazacak. Tabi bu her haberde değişecek. Her haberin kendi başlığı yazacak title kısmında.

Meta-tag`larda da keywords olarak haberimizin bir kısmı gözükecek. Mesela; “Google`nin piyasa değeri açıklandı. Amerika`daki yetkililerin açıklamalarına göre piyasa değeri 180 milyar dolar olarak belirlendi.”

Title = Google piyasa değeri açıklandı


Ayrıca .htaccess dosyamızı nasıl klasöre dönüştüreceğiz diye sorarsanız bu çok kolay;
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*).html$ haberler/$1.php
RewriteRule ^(.*).html$ kategori_ismi/$1.php

Eğer sitenizi yeni açtıysanız biraz normal indexlenme sürecinde beklemeniz gerekiyor. Zira ilk başlarda Google bunları görürse sizi uzun bir sandbox yolculuğuna çıkarabilir.
Siteniz indexlenirken sabırlı olmalısınız, sitemap kullanarak googlebotlarına yardımcı olabilir ve daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.
Öncelikle online sitemap hazırlayan sitelerden birine girin ve tüm siteyi indexlemesi için URL`nizi yazıp gönderin. Denemek için bir sitemi yazdım ve birkaç saat içinde indexlemeye başladı (1 haftada ancak 1-2 sayfa indexlemişti, sitemap sayesinde onlarcasını indexlemeye başladı)

Arama Motorlarının Önemi

Müthiş pazarlama dehaları olan Amerikalıların geliştirdikleri Arama Motorları internette aradığınız bir şeyi bulmanıza yardımcı olurlar. Şimdi kendinizi bir düşünün yabancı bir yerdesiniz ve alışveriş yapmanız gerekiyor. Marketin yerini kime sorardınız. Tabi ki bilen birine. İşte arama motorları netin bilge kişileridir.
Aradığınız kelimeleri veritabanında yani hafızasında kayıtlı bilgilerden seçerek size sunar. Bu sunma arama motoruna göre en iyiden en kötüye şeklinde olmaktadır. Mesela siz bilge kişimize yani arama motorumuza en yakın ve en kaliteli marketin yerini sordunuz. Web Dünyasında mesafe kavramı olmadığı için size en kaliteli marketi gösterecektir. Peki bu en kaliteli nasıl belirlenir yani arama motorlarının gözünde en iyi kimdir? Bu soruyu yine güncel hayata dönerek verelim. İyi bir marketi nasıl tanımlarsınız? Hadi hep birlikte iyi bir marketin özelliklerini tanımlayalım:
- Uzun bir geçmişi olması yani deneyimli olması
- Başkaları tarafından çokça tavsiye edilmesi
- İçinin ve dışının iyi bir görüntüye sahip olması yani göze hitap etmesi
- İçinde yolunuzu rahatlıkla bulmanız için tasarlanmış tezgahlar
- Aradığınız ürünü daha rahat bulabilmeniz için levhalar
- Manav tezgahının yanında deterjanların bulunması gibi saçmalıkların olmaması
Evet arkadaşlar arama motorları da sizden farklı düşünmezler çünkü onları da insanlar yapmıştır. Bu maddelerin internete uyarlanmış şekillerini ileriki başlıklarımızda ayrıntılı göreceğiz. Bu maddeler SEO’nun temel taşlarını oluşturuyorlar… Arama motorları internetin en çok ziyaret edilen siteleridir ve diğer sitelere de en temiz ve en sadık ziyaretçileri gönderen sitelerdir. Arama motorları arasında ise en meşhuru ve en iyisi özellikle Türkçe bir site için Google’dır. Google bir webmasterın en iyi dostudur. Çünkü en çok ziyaretçisini o göndermektedir, ayrıca değişik hizmetler ile para kazanmasını sağlamaktadır ve ücretsiz reklamını yapmaktadır.

Seo Yarışması Nedir ?

Seo kelimesi "Search Engine Optimization" cümlesinin kısaltması olup,
herhangi bir websayfasını yada sitesini istenilen bir kelimede arama motorları sonuçlarında ilk sıralarda çıkartmak için yapılan işlemler bütünüdür.
Bu yarışma sonucunda ilk sırada olan arkadaşımız 2007 yılının en iyi SEO'cusu seçilecek ve ödüllendirilecekdir.
Amaç hem eğlenmek hemde yarışma coşkusunu yaşatacak forum etkinliğidir.

Lütfen artık herkes bilinçlensin

Aynı Class C ip blogundaki sitelerin biribirini linklemesinin etkisi çok çok azdır.
%100 etkilemez demek hatalı bir yaklaşım olurken, %1-2 lik bir etkisi var demek daha dogru olur. %1-2 oranıda devede kulak sayılabilecek bir katsayı.
Gidip pr5 ve sizinle farklı içerikli bir siteden karşılıklı link degişimi yaparsan %20 civarında bir katsayı ile size dönerken,
Gidip pr5 ve sizinle aynı içerikli bir siteden karşılıklı link degişimi yaparsan %40 civarında bir katsayı ile size dönerken,
Gidip pr5 ve sizinle aynı içerikli bir siteden karşılıksız link alırsanız %100 e yakın bir katsayı ile size döner.

Matematikten anlayan bir adamın yapacağı en mantıklı şey, Sizinle aynı içerikli siteden karşılıksız link almaktır.

Her önünüze gelen siteye link kesinlikle ama kesinlikle link vermeyin
Basit bir matematiksel yaklaşım ile şöyle düşünebiliriz.
100 birim pagerankınız varsa 10 tane dost siteniz, 5 tane üye oldugunuz toplist ve sitenizinden 10 tane altsayfasına giden linkiniz varsa, bu durumda her linke akacak olan pagerank degeri
10 (dost site)+5 (toplist)+10 (sitenizin alt sayfa linkleri)= 25link eder
100birim pagerank /25 link =4 birim/link dir. Yani link başına 4 birim pagerank düşüyor.
Eger toplistlere üye olmazsanız
10 (dost site)+10 (sitenizin alt sayfa linkleri)= 20 link eder
bu durumda
100birim pagerank /20 link =5 birim/link dir.
Eger kimseye link vermezseniz
100birim pagerank / 10 alt sayfanız= 10 birim pagerank.
Eger toplistlere üye olmazsanız Alt sayfalara gidecek pagerankınız %20 artı.
Eger başkalarına link vermezseniz Alt sayfalara gidecek pagerankınız %100 artı.

"Bir çicek açtı diye, bahar gelmez..."
Sadece sitemin anasayfası pr5 olsun alt sayfalarım önemli degil diye bir yaklaşım içine giremeyiz.
Sitemiz bütündür, tüm sayfaları önemlidir. Alt sayfalarımızında pagerankını yükseltmemiz gerek ki, aramalarda sitemizin anahtar kelimelerinde çıkma şansı yükselsin.

Son bir ipucu:
örnegin xxxxx.com toplistinin pagerankı 6, körü körüne kayıt olmak yerine biraz toplisti incelemeye almamız gerek.
Lütfen artık herkez bilinçlensin.

Bu toplistin yada linksitesinin pagerankı 6 olan sayfasında kaç link var.
En az 400 link vardır. Bu durumda sizin linkinize düşen pagerank hissesi (pr6 için 600birim pagerank, pr5 için 500birim pagerank varsayarsak)
600birim pageranktan 600/400link varsa =1.5 birim pagerank düşer link hissenize.
Bunun yerine pr5 olan ama link sayısı çok az olan ve sizinle aynı içerikli olan sitelerden link almanız durumunda 500 birim pagerankı bölsek 10 link sayısına yani 500/10= 50birim pagerank düşer hissenize.

1,5 birim pagerank için 50 birim pagerankı tepmek dangalaktır.

"Link Quality" olgusunu artık yakalamak gerek. Kaliteli linkler alarak inşaa edilen bir site çökmez.
Her sitenin "Link Quality" olgusu farklıdır. Bir site için anlam ifade eden link, başka site için önemsizdir google amcanın gözünde. Örnegin Sohbet siteniz varsa sizin sohbet sitelerinden link almanız gerekiyor. Sohbet sitesinin webmaster sitesine link vermesinin faydası olmuyor artık. Eskiden varsa bile artık olmuyor.

Pagerank ve Sihirli değnek


Bazı arkadaşlarımız pagerankı sihirli bir değnek sanıyor yani bi pagerank pr5 olunca sitemin anahtar kelimelerinde ben birinci çıkarım gibi bir beklenti içindeler sürekli.
Pagerank ile yatıp pagerank ile kalkıyorlar. Oysa pagerank tek başına bişey ifade etmeyen Toolbara yansıyan yeşil renkli eğlence çubugunun adıdır. Ve bir kaç büyük blog sitesindede yazıldıgına göre yakın bir zamanda artık toolbardan pagerank ifadesini tamaman kaldıracak Google. Çünkü tabir-i caiz ise sokaktaki adam için bişey ifade etmiyor toolbardaki yeşil çubuklu pagerank olayı.
Webmasterlarda o yeşil çubuktaki rakam için milyonlarca dolarlık bir link satış borsası dogmasına yol açıp pagerank algoritmasını bozdu.

Pagerank iyikide tek başına bişey ifade etmeyen bir olgu...
Arama motoru Google'da sonuç sıralamasında etkili oldugu söylenen 75 kadar kriter vardır. İşte pagerank bu kriterlerden biridir sadece.
Peki nedir bu kriterler?
Bu sıralama kriterlerinden bazılarını, insanlar çeşitli denemeler, testler, deneme-yanılma yöntemleri yada tesadüfler sonucu keşfetmişler. Hala sıralamada etkili olduğu düşünülen, onlarca kriteri insanların keşfetmesini istemiyor google mühendisleri...
Olayın dahada açığı ve özeti, insanların tam olarak google un sıralama mantığını çözmesini istemiyorlar. Olayı örneklemek gerekirse "Tıpkı Coca cola özütünün formülü gibi". Binlerce cola türevi içecek var ama coca colanın tadı hiç birinde yok. Colanın gizli formülü bulunursa bu Coca Cola Co. şirketinin sonu olur. Formül bulunsa, en basitinden biz niye milyon dolar verip amerikadan cola özütü alalım ki kendimiz yaparız. işte şirketlerin gelecegi için sırlı formülleri keşfedilmemelidir felsefesinin mantığı bu"
Bu sebeble Google çok sık olarak sonuç sıralama algoritmasını değiştiriyor. Bugün dogru olan şey yarın yanlış çıkartıyor.A sitenizde uyguladığınız taktik, B sitenizde işe yaramıyorun sebebi işte bundan kaynaklanmaktadır.
insanların daha dogrusu webmasterların, dev rakipleri microsoftun ve yahoo'nun google sıralama sonuç algoritmasını keşfetmesini engellemek.
Eger insanlar google u tam olarak keşfedebilirlerse örnegin porno siteler, spam siteler,terör siteleri, ilk sıralarda çıkmaya başlar ve google kalitesini düşürüp yok olmaya mahkum olur. Düşünsenize, google amcanın tüm sırları iyice keşfedilse ve mesela ermeniler "turkish yada alanya, antalya" diye yapılan bir arama sonucunda ermeni soykırımı diye yaptıkları sayfaları çıkartabilirlerdi.Bir anda milyonları Türkiye düşmanı haline getirebilirlerdi.
Yada bölücü örgüt üyeleri "kahraman kelimesine dair bir aranmada" apo şerefsizini ilk sırada çıkartabilirlerdi.
Ayrıca Google amcanın en büyük iki rakibi, microsoft ve yahoo nun google u çözüp karşılarına rakip olarak çıkmasını istemiyor google patronları ve mühendisleri.
Pagerank sıralama kriterlerinden sadece biri. 100 puanlık bir sınav kağıdındaki 20 puanlık bir soru gibi düşünülebilir. Sınavda başarılı olabilmeniz için çözmeniz gereken sorulardan biri gibide düşünebiliriz...
Eger pr6 ve üzerinde degilseniz pekte önemli olan bir kriter degildir pagerank sizin siteniz için.
Hemen hemen pr3=pr4=pr5 aynı degere sahiptir. Eskiden belki aynı degildi ama artık bu 3 degerde hemen hemen aynı google amcanın gözünde.
insanlar sahte pagerank anlaşmaları yaparak bu pagerank degerlerine çok rahat ulaşabildiginden dolayı sıralamada bu degerleri işin içine katmak pek mantıklı degil diye düşünüyorlar.
Google da onbinlerce dolar maaş alan dünyanın en iyi mühendisleri ve zeki adamları çalışmakta, tek işleri Google arama sonuçlarını daha isabetli hale getirmek, insan faktörünü en aza indirip dogal sonuçları üste çıkartmak.
Link verdiğiniz site, size link veriyorsa pagerank için bir katkı beklemeyin bu link degişiminden.
Pagerankın ilk çıkış mantığı şu:
" insanların link verdiği site kötü site olamaz. İnsanlar faydalı olmayan bir siteye link vermezler. İnsanların link verdiği bu iyi siteyi belli kriterler çerçevesinde üst sıraya taşıyalım."
Bir makaleden alıntı:
Alıntı:
1998 yılından itibaren google popüler olmaya başladıkça, bir çok webmasterın hedefi haline gelmeye başladı. Amerikalıların daha dogrusu biz Texsaslıların meşhur bir sözü vardır " Boynuna kement geçirilemeyecek ve binilemeyecek At yoktur." Google'unda boyuna kement geçirilip uysallaşıtırmalıydı bir an önce ve sömürülmeliydi. Ama google'un kurucuları oldukça zeki adamlar çıktı. insanlar sırlarını çözdükçe google sıralama algoritması degiştirdi hep. Hala Texsas'ın bozkırlarında dolaşan ve binilemeyen bir attır Google
Yukarıdaki alıntıda bahsedildiği gibi, insanlar link degişimleri yaparak pagerank kazanıyor ama bu pagerankın ruhuna aykırıydı. Pagerank dogal yollardan artmalıydı.
Eger bir siteye link verirseniz, link verdiğiniz sitede sizin siteye link veriyorsa burada dogal olmayan bir link degişim anlaşması olduğunu 6 yaşındaki çocuk bile anlar. Pagerankın çıkış mantığına ters bir durum oldugundan bu tür anlaşmalar her iki siteyede fayda yerine zarar getirmektedir.Bunu aklımızdan çıkartmamamız gerek.
Gerçek pagerank olayının mantığı şudur ve özellikle yabancı sitelerde görülen bir durumdur,
diyelim ki veritabanları üzerine bir makale yazdınız ve makalenizde tanıttığınız mysql veritabanı içinde mysql.com adresine link verdiniz. Bu durumda,
hem makalenizi okuyan bir ziyaretçiyi dogru yere yönlendirmiş olduğunuz için , hemde bu makaleyi indexlemeye gelen arama motoru örümceğini konuyla ilgili dogru yere yönlendirdiğiniz için, mysql.com pagerank kazanıyor.
Burada mysql.com bana link verin demedi ama insanlığa faydalı bir iş yapmış oldugundan dolayı bizden karşılıksız link aldığından dolayı pr degeri yükseliyor.
Toolbar pagerank ise normal internet kullanıcılarına ziyaret ettikleri siteler hakkında onlara çok yüzeysel bilgi verme niteliğinde ve google amcanın onların ziyaret ettiği siteler hakkında bilgi toplamaya yönelik bir aracı. Dünyadaki tüm sitelerin matematiksel olarak pagerank degeri toplamı 1 sayısına eşittir.
Şu an 20milyar sayfa oldugu tahmin edilmekte. Bu da demek oluyorki matematiksel olarak pagerankın gerçek degeri 1/20milyar yani bol sıfırlı bir rakam.
işte insanların algılaması kolaylaşsın diye 0,00545457878781878781787 gibi bir rakamı sembolize olarak pr4 ile göstermiş google ve bunu toolbara basıyor. Gerçek matematiksel degeri asla yansıtmaz.
Şöyle bir matematiksel yaklaşımıda düşünebiliriz:
0,00545457878781978781787her pr4 'ün gerçek matematiksel degeri farklıdır.
Boşuna toolbar güncellemesini beklemenize gerek yok.Şu an ki sıralamanız neyse 1 saat sonra pagerank güncellense yine aynı sıralama degerindesinizdir. Pagerankın gerçek degeri kesirli bir ifade oldugunu yukarıda bahsetmiştim. Pay ve Paydaya sürekli yeni siteler girip çıktıgından dolayı, her sitede matematiksel pagerank kesir degerinin bir parçası oldugundan anlık olarak pagerankımız sürekli degişiyor. Ama bu toolbara 3 ayda bir yansıyor.
Madem pr3=pr4=pr5 ise bizim Pagerank 6 olmak için ne yapmamız gerekirir sorusunun cevabı ise özetle şu:
Google kurucusu Sergey Brin 'in pagerank hakkındaki şu sözü bize olayı özetliyor
"İnsanlığa faydalı her sitenin pagerankı yüksek olmalıdır."
Bizim yapmamız gereken şey insanlığa faydalı bir site yapmak. Yani Türkçe içerikli siteler ile bunu yapmak çok zor.
Cem yılmaz doritos reklamı, temel fıkraları, flash oyunlar, Tckimlik, vergi no,sohbet, liseli kızlar,çiceklerin dili... gibi konuların insanlığa pek bir faydası olmayacağından dolayı maksimum pr5 almakta Türk siteleri.
Pr5 bir siteninde pageranktan pek bir fayda beklememesi gerek.
İnsanlığa faydalı bir site yaparsanız (hotscripts.com, phpbb.com gibi firefox) gibi pr7 bile olmak çok zor degil.
Bakınız yüzlerce Türk flash oyun sitesi var. Ama kaç tane actionscript ile flash oyun yazıp insanlara kodlarını sunan Türk sitesi var. Cevap sıfır.... Bu yazdığım tarz bişeyi yaparsanız, meksikadanda link alırsınız, japonyadanda link alırsınız , insanlar sizi takdir eder ve link verir...
unutmamak gerek ki Pagerank ile ilgilenen sadece webmasterlardır.
Sokaktaki adama sorsan pagerank nedir desen adam "Bana küfür mü ediyor acaba diye düşünür"
Normal internet kullanıcıları yani bizim ziyaretçilerimiz kategorisine giren kesim için pagerank bişey ifade etmiyor. Şu site pr6 diye o siteye girelim demez kimse. Herkez aradığı bilgiye ulaştığı siteye girer.
Örnegin hotmail.com isterse pr0 olsun. biz ona pr için degil içeriginden faydalanıyoruz diye giriyoruz.
Pageranka genellikle yeni açılan siteler muhtaçtır. ( Google mühendisleride bunu çok iyi bildiğinden, yeni açılan sitelerin pr almasını zorlaştırıyorlar.)
Pageranka çok fazla kafanızı takmayın.
insanlarda kolay kolay google toolbar kurmaz. En azından Türkler pek kurmuyor.Türkiyede internet kullanma oranı %10 şu an.
10 kişiden 1 kişi internet kullanıyor o bir kişininde Allah bilir kaçı google toolbar kurar ki.
insanlar, hepsiburada.com, download.com, itiraf.com, siberalem.com, hotmail.com, hotscripts.com, internethaber.com gibi adreslere pr degerleri yüksek diye girmez, içerikleri var diye giriyor...
Eger sitenin içeriği iyiyse bir gelen bir daha geliyorsa, insanlar siteni sık kullanılanlarına ekliyorsa zaten senin sitenin pageranka falan ihtiyacı yoktur.
Sitenin içerigi gerçekten kaliteliyse zaten sana başka insanlar link verirler ve pagerankında yükseliyor.
Pek akıcı bir yazı olmadı konudan konuya atladım kusura bakmayın

kaynak: r10.net

Pr ve Sitenizin Durumunu Gösteren Kaliteli Siteler:

Pr ve Sitenizin Durumunu Gösteren Kaliteli Siteler:

FREE Webmaster Tools - SEO Tools ( Her türlü araca ulaşabilirsiniz )

AdSense Tool | Google AdSense Sandbox Tool ( Sandbox Durumu Gösterir )

sitelerim.info - Ucretsiz - PageRank Kontrol, Geri Link Raporu, Link Populerlik Analizi, Taranan Sayfalar Raporu ( Page Rank Ölçer )

Google Banned Tool ( Google Ban Durumu Gösterir. )

FakePR.info - What is fake page rank? ( Fake Pr Değeri Tespit eder: Genuine yazıyorsa gerçek değerdir. )

Türkiye'nin Link Bankası (Google Page Rank Ölçer )

Who links to me ( Size Kimlerin Link verdiğini tespit eder.)

Live PR | Live Pagerank | PageRank Prediction | Future PageRank ( Page Rank Ölçer )

FuturePageRank.net :: PageRank and other SEO tools! ( Gelecek Pr Değeri Ölçer )

Google cache tool: check how your website indexed by different Google datacenters. ( Ayrıntılı ve farklı datacenterlara göre page rank )

Alexa Web Search ( Sitenizin dünya çapındaki sıralamadaki yerini gösterir. )

Internet Archive: Wayback Machine ( Sitenizin geçmişteki görüntülerini çekilmiş fotolarının verir. )

Backlink-Checker, Links prüfen, linkpopularity, linkpop, Backlinks ( sitenize kimler link vermiş kısaca backlink gösterir )

Check Page Rank and Domain Analysis (Fake PR ve PR Kontrol)

kaynak : r10.net

Google Pagerank™ (Geniş Açıklama)

Google Pagerank™ (Pr) Nedir?
Pagerank dilimizde tam karşılığı olmayan Google terimidir.Genellikle webmasterlar tarafından ''Link Popülerliği'' veya ''Link Puanı'' olarak algılanır ama terim olarak Pagerank denir.Pagerank Google'nin sitelere verdiği bir değerdir.


Google Pagerank™ Nasıl Artar ?
Pagerank artırmak için tek bir yol var diyemeyiz.Pagerank sitenin tamamını ele alınarak verilen bir değerdir.Yani kısacası sayfanızın yüksek pagerank değeri alabilmesi için;
  • Sitenin insanlığa hizmet etmesi gerekir.
  • Spam'ın,Gizli kelimelerin,kötü amaçlı js kodlarının olmadığı bir site gerekir.
  • Yazılarınızın özgün olması gerekir.
  • Bol bol kendi içeriğinizdeki yüksek Pagerank değerine sahip sitelerden link almanız gerekir.
  • PageRank değeri bir ziyaretçinin sayfada harcadığı süreyede bağlıdır.
Google Pagerank™ Yararları ?
  • Eğer sayfanız yüksek pr değeri alıyorsa demekki sitenizi Google önemsiyordur.
  • Site içeriği ve pagerank değeriyle sitenizin Google arama sırası belirlenir.
  • Sitenizin Google’daki indexlenme hızına etki eder.
  • Google böceklerinin sitenize daha fazla uğramasını ve buna paralel olarak hitinizin artmasını sağlar.
  • Backlinklerinizi ''Fenerbahçe'' olarak alırsanız bu kelimede üstlerde çıkma şansınız dahada artar.
Google Pagerank™ Natural Linkling ve Unnatural Linking Nedir ?
Natural Linkling; Başka sitelerin sizlere verdiği doğal linklerdir.Örn:Bir makale sonunda sizi kaynak göstermesi gibi.
Unnatural Linking; Kısacası toplist gibi pagerank artırma yöntemleri Google için doğal olmayan linklerdir.Toplistleri Google Pagerank artırma yöntemi olarak görüyor ve sonucunda sizi cezalandırabiliyor.



Google Pagerank™ Dance Nedir ?
Google Dance, PageRank™ güncellenmesi sırasında PageRank™ değerlerinin Google veri merkezlerinden sorgulandığında birbirinden farklı değerlere sahip olmasına verilen isimdir. Bu esnada bir sitenin PageRank™ değeri bir an 3 sonra 5 ve sonra tekrar 3 olabilir.



Google Pagerank™ Bomb Nedir ?
Google Pagerank™ değerini etkilemek için uğraşan webmasterlara karşı alınan bir önlemdir.Eğer bir webmaster PageRank™ değerlerini etkilemeye çalışırsa Google bunu bir hile olarak görür ve siteyi cezalandırır.



Google Pagerank™ Linkfarm Nedir ?
Genellikle arama motorlarında sıralamalarını yükseltmek için oluşturulmuş birbirlerinden tamamen ilişkisiz linklerin bulunduğu sayfalardır.Bu tip sayfalar çoğu arama motorları tarafından cezalandırılır.



Google Pagerank™ Gpr Nedir ?
Google'ın size gelecekte vereceği pagerank değeridir.Bu bilgiler kesinlikle doğru değildir.Sadece Google'nin açıklamış olduğu algoritmaya göre verilen bir bilgidir.



Google Pagerank™ İpuçları
  • 10.000 tane pr0 yerine 1 tane Pr4 almak daha iyidir.Ama bu pr0'ın değersiz olduğunu,işe yaramaz olduğunu göstermiyor.PR0'la sadece botların sitenize uğramasını sağlıyabilirsiniz.İlersi için pek etkili değildir.
  • İçeriksiz,link tarlası ve spam sayfalardan link almak sitenizi olumsuz yönde etkiler.
  • Eğer sizin mobilya siteniz varsa size en iyi katkı sağlayacak siteler mobilya,sandalye,masa,koltuk vb sitelerdir.
  • Link aldığınız sitelerin sizin linkinizi ''linkler'' gibi bir bölümde yayınlaması yerine sitenin içeriği gibi göstermesi daha yararlıdır.
  • Çok önemli bir konuya değinmek istiyorum.Mesela Fenerbahçe ile ilgili site açan birisi her daim Fenerbahçe diye link alması yerine her daim farklı farklı titlelerde link alması çok daha yararlıdır.

Makalede sizlere azda olsa bilgi verebildiysem ne mutlu.
Yazar: Mesut Dadaş
Kaynak: Google Pagerank™
Alıntı yaparken kaynak belirtirseniz sevinirim.

Kaynak : r10.net