vB-Hacker.com daki seo yarışması

Seo sözlüğü



Adwords = Google ve beraberinde reklam veren firmaları (cpc - cost per click) tıklama başına ücretlendirme bazında çalışan bir sistem.

Affiliate = Webmasterların ; firmaların satmış olduğu ürünleri yada servisleri websiteleri ile promosyonununu text link yada grafik/resimlerle yaparak ; tıklama, üyelik yada satış bazında firmaların belirlemiş olduğu komisyon aldıkları bir Internet Pazarlama modelidir.

Agent Name = User-Agent'in eş anlamlısıdır. Arama motor'unun robotu olarak yada ziyaretçinin browser'ı olarak tanımlanan isimdir (Browser : Internet Explorer , Netscape Navigator veya Mozilla gibi tarayıcı ismi)

Algorithm = Website ve web sayfalarını sıralamak için kullanılan bir matematiksel formüldür.

Altavista = Geniş/büyük içerikli(ölçekli) ilk arama motorlarından.

Alt Tag = Tarayıcının , kullanıcı mevcut sayfada görmek istemediği yada göremediği bir resim için kullanılan alternatif yazıdır(text).

Anchor Tag / Text = Gidilecek linki belirleyen(saptayan) kod / anahtar kelime(keyword)dir.


örnek: <a href ="http://www.gitme.net/">Seo</a> buradaki seo kelimesi link için anchor text olur.

B

Back Link = Bir siteden diğerine verilen linktir. (Örn : X site üzerinde Y siteye link var ise X sitedeki link Y'nin back link'idir.)

Bridge Page (Köprü Sayfa) = Kesin olarak bir websitenin giriş(başlangıç) noktası olarak tasarlanmış Doorway Page benzeri sayfadır. (Doorway Page = Arama motorlarında yüksek sıralamalarda yer alabilmek için tasarlanmış sayfadır.

C

Clicks (Tıklamalar) = Bir ziyaretçinin sitenize her tıklayışıdır. Genellikle başka sitelerde bulunan link veya bannerlarınıza tıklanma sayısını belirlemek için kullanılır.


Click-Through = Sitenize yönlenen her tıklamadır.

Click-Tracking = Gelen ve giden linkleri takip etmek için script kullanımıdır.

Cloaking = Arama motoru örümceklerine sitenizden farklı içerik sunmaktır. Bu genellikle spiderları optimize edilmiş bir içerik gibi göstererek kandırma işlemidir ve birçok arama motoru tarafından kullanımı yasaklanmıştır.Bir sitenin Google arama motorundan banlanması için ilk etkenler arasında cloak gelir.

Comment Tag = HTML içerisindeki yorum tag'ıdır (tag=etiket). Kaynak kodu gösterilmediği sürece gözükmez.

( örn = <!-- Site Başlangıcı --> )

Counter = Türkçe karşılığı sayaç olan , bir sayfanın hit'ini ve ziyaretçi sayısı gibi verilerini sayan yazılımdır.

CPA = (Cost per Action) Yapmış olduğunuz Faliyet / Eylem başına Ücretlendirme olarak belirlesem de tam olarak Türkçe karşılığı yoktur. Ancak belirli birşey yaptığınızda , örneğin bir alışveriş , karşı tarafa yapılan ödemedir.


CPC = (Cost Per Click)Tıklama Başına Ücretlendirme. Bir site üzerinde bulunan link'e her tıklandığındaki ücretlendirmedir.(Örn = 1 cent per click tıklama başına bir cent demektir.)

CPL = (Cost per lead) Eylem başına ücretlendirme. Bir üyelik yada belirli bir eylem karşılığında verilen ücrettir. (Örn = Bir Sitenize yeni bir üye yolladığında ödenir.)

CPM = (Cost Per Thousand) Bin kez gösterim bedelidir.

Crawler = Arama motorlarının bir websiteyi gezen ve bilgi toplayan programına denir.arama motoru örümceğide denilmektedir.

Cross Linking = (Çapraz linkler) Çeşitli(birden fazla) sitenin birbirine link vermesi.

CSS = Cascading Style Sheets. Bir sitenin tasarımını kolayla kullanmak ve yönetmek için kullanılır.

CTR = (Click Through Rate) Tıklama oranı demektir.Tıklamaların gösterimlerle karşılaştırarak ortaya çıkan orandır.

D

Dead Link = (Ölü link) 404 , sayfa bulunamadı hatasını üreten linktir. Serverda öyle bir dosya bulunmadığı zaman meydana gelir.


Directory = Website veritabanı vede dizinidir. Yahoo ve Dmoz.org ana örneklerdir. Arama motorlarına benzemelerine rağmen tek farklı insanlar tarafından yönetiliyor olmasıdır. Birçok arama motorunun da kendi website dizini bulunmaktadır. Bu dizinler websiteleri veritabanları aracılığı ile indekser. (Directory terim olarak Dizin demektir) Google directory

Domain = Bir website'nin ismidir. (Örn : gitme.net)

Dynamic Ip Address = Internete her bağlandığınızda değişen ip adresidir.

Dynamic Page = (Dinamik Sayfa) Sabit bir içeriğe sahip olmayan kullanıcının komut'u / isteği karşılığında oluşan sayfalardır. (Örnk : Yapmış olduğunuz bir HTML sayfası sabit , bir veritabanından yararlanarak oluşturulan ve sayfa'nın kodu içerisinde aslında içerik bulunmayan sayfa dinamiktir.)

E

Error Log File = (Hata Kayıt Dosyası) Meydana gelen hataları kaydeden bir server kayıt dosyası/logudur.

F

FFA Free For All = (Herkese Açık) Ziyaretçiler tarafından eklenen linkler dışında birşey içermeyen bir link sayfasıdır.

Freshbot = Google'ın crawlerlarına verilen isimdir ve genellikle diğer crawler'larındann daha çabuk Google indeksine sayfaları eklediği bilinir.


G

Google Bot = Google'a sayfa indeksleyen crawler'dır.

Google Everflux = (Google Değişkenliği) Bu Google arama sonuç sayfalarındaki sürekli değişkenlikleri/değişiklikleri belirler.

H

Header Tag = Başlık Tag'ı. Site başlıklarını (title değil) belirlemek için kullanılır <head></head>

Hidden Text = Gizli yazı. İnsan gözü ile gözükmeyen , çünkü arka plan ile aynı renk olan yazıdır.

I

Image Map = Bir resimdeki belirli yerleri link olarak tanımlamaya yarayan sistem.


Impressions = Bir sayfanın gösterim sayısıdır.

Inbound Link = Bir başka sitenin sizin sitenize vermiş olduğu linktir.

K

Keyword = (anahtar kelime) Bir arama işleminde arama motorlarının, aranılan kelimenin içerildiği yada kelime hakkında bilgi sunan websitelere / sayfalara ulaşmak için kullanılan sözcük/kelimedir.

Keyword Density = (Anahtar Kelime Sıklığı) Aranılan sözcük yada sözcük öbeğinin (Keyword'ün) sıklık/yoğunluk yüzdesidir.

Keyword Stuffing = Keyword Zımbırtısı da diyebiliriz Arama motorlarının kafasını karıştırmak için bir sayfayı farklı farklı keywordler ile tıkabasa doldurmak için yapılan işlemdir.

L

Link Farm = (Link tarlası) Arama motorlarında sıralamalarını yükseltmek için birbirine sayfalarında link veren siteler serisidir.

Link Popularity = Link Popüleritesi. Belirli bir siteye , link veren önemli sitelerin sayısıdır. Birçok arama motoru bir sitenin sıralamasını belirlemek için link popüleritesini bir faktör olarak görmektedir.


M

Meta Search = Birden çok veritabanını arayarak sonuçları birleştirmeye denir.

Meta Tags = Bir sitenin HTML kodlamasının yapısını belirleyen ve sayfada kullanıcıya gözükmeyen yazıdır.

O

Open Directory Project = Gönüllüler tarafından yönetilen website dizinidir. Veritabanları internetteki birçok site tarafından kullanılır.


Optimization = Bir sayfayı/siteyi arama motorlarının belirli sonuçlarında yada keywordlerde mükemmel başarıyı sağlamak ve sıralamalarda yüksek pozisyon elde etmek için yapılan düzenlemedir.


Outbound Link = Sitenizden bir başka siteye giden linktir.

Overture = En çok kullanılan PPC (Tıkalama başına ücretlendirme) bazında hizmet veren arama motorudur. Overture internetin bazı , Altavista, GO , HotBot , iWon, Lycos , MSN ve NBCi gibi en popüler arama motorlarına sonuçlar temin eder.

P

Page = Sayfa'nın bir kullanıcı tarafından çağrılma sayısıdır.

PFI = (Pay For Inclusion) Ekleme / Kayıt başına ücretlendirme olarak da adlandırılabilir. Yahoo vb arama motorlarının dizininde listelemek için ücretlendirmesi gibi , bir siteyi belirli bir yerde/dizinde listelemek için ödenir.

Pop Under = Popunder bir sayfa altında yüklemesini tamamlar ve ancak aktif sayfa kapatıldığında görülebilir.

Portal = Genelllikle bir Website'yi internet'in başlangıç noktası adı altında tanımlamak yada tamınlamaya çalışmak için kullanılan bir Internet Pazarlama terimidir. Tipik olarak "Portal Site" websitelerin kataloğu, arama motoru yada ikisi olarak tanımlanır. Bir "Portal Site" email ve benzeri hizmetleri kullanıcıları ayartarak (kendisine çekerek) emaillerini kontrol etmek vb hizmetler için ilk gireceği site olarak sunar.

Pagerank = Google Page Rank. Daha yüksek Page Rank arama sonuçlarında daha yüksek pozisyon/sıralama olarak tanımlanabilir.

Q


Query = Arama motorlarında aranan bir sözcük öbeğidir.

R

Rank = Bir sitenin aramalardaki pozisyonudur.

Rate Card = Ücretlendirme bilgisini sunan tablo/dökümandır.

Reciprocal Link = (Karşılıklı Link) İki sitenin link değişmesidir.

Referrer = Bir siteye gelen ziyaretçinin geldiği sayfadır.

Refresh Tag = Bir sayfanın nerede ve ne zaman yenileneceğini (refresh) belirleyen tag'dır.

Relevancy = Kullanıcı tarafından belirlenen ve bir dökümanın kullanıcıya ne kadar iyi , kullanıcının aradığı bilgiyi sunduğunu belirleyen ölçüdür.

Robot = Robot arama motorlarının sayfalaraı gezerek bilgi toplaması gibi işlemleri yapmak için bulunan programdır ( Detaylı bilgi yukarıdaki terimlerden birinde var)


Robots.txt = Arama motoru "spider"larını sitenin belirli yönlerine yönlendirmek için oluşturulan dosyadır.Genellikle indexlenmemesini istedimiz klasör yada dosyalar için kullanılmaktadır.

S

Scooter = Altavista'nın crawler'ıdır.(Siteler hakkında bilgi toplayan program - yukarıda açıklama var.)

SEO = (Search Engine Optimization) Arama motoru optimizasyonu yada arama motoru marketing bir sitenin yapılması işlemi ve ; arama motorları ve arayıcılara , içeriğinin yüksek oranda , aranılan kelimeler ve içerik açısından bağlantılı olması amacı'na göre uygulanan bir bir Online Pazarlama türü/şekli'dir.Başarılı bir Arama motoru optimizasyonu bir site'nin aramalarda kullanılan kelime yada sözcük öbeklerinde (phrase) en yüksek sıralamayı/pozisyonu elde etmesine yardımcı olur.

SERP / SERP = (Search engine results page(s).) Arama motoru sonuç sayfası(ları).

Slurp = The Inktomi arama motorunun crawler'ı.

SPAM = İstenmeyen , belirli bir yerden yenilik/haber vb bilgi almak istediğine zair anlaşma kabul etmediğiniz halde gönderilen maildir. Diğer anlamı olarak da arama motorlarına belirli bir sayfayı sürekli olarak bir sayfayı ard arda kaydetmekdir.

Spider = Bir sayfayı ziyaret ederek belirli bilgiyi kaydeden programdır.

Submission = Kayıt. Bir site'yi arama motoru yada dizin'e kaydetme işlemidir. Genellikle "Search Engine Submission" (Arama Motoru Kaydı) olarak kullanılan terimdir.


T

Traffic = Bir sitedeki ziyaretçi ve sayfa gösterimi.

U

Unique Visitor = Tekil ziyaretçi bir sitenin tüm sayfaları dahil olmak üzere , alt sayfaların ekstradan dahil olmadığı , yani sadece Ana sayfanın sayıldığı tek bir ip üzerinden siteye erişilen rakamı belirler.

Örnek : 2 Tekil Ziyaretçi = 2 Farklı ip üzerinden 2 farklı kişinin siteye erişmiş olması demektir.

URL = Uniform Resource Locator. Belirli bir kaynağın bulunabildiği adrese verilen ad.

vB-Hacker.com daki seo yarışması

- SEO İngilizce karşılığı olan veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir.

Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesi ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir. Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır. Arama motorlarında da hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için;

Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.

Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediğinden dolayı belli aralıklarla algoritmasını değiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.

Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.

Arama motoruların da sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır. Bunlar;

1-) On Page Faktörler: Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.

2-) Off Page Faktör: Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dediğimiz etkendir.

On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:

Açıklaması (title): Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli metadır.

Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows�ta Türkçe karakter seti kullanır.

Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.

Açıklaması: İsmi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin.

Açıklaması (abstract): Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor).

Author: Sayfayı hazırlayan kişi yada kurum.

Classification: Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi).

Copyright: Programın yayın hakkının sahibi.

Distribution: Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel).

Language: Sayfada kullanılan dil.

Rating: Sayfa içeriği kime yönelik . Eger herkese yönelikse �All� yapılmalıdır.

Resource-type: Sayfa içeriğinin tipi (doküman).

Robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir.

index / Noindex: Sayfayı arşive alır / Almaz

Follow / Nofollow: Sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / Endekslemez

imageindex / Noimageindex: Resimleri Endeksle / Endeksleme

imageclick / noimageclick: Resim linklerinin endeksle / Endeksleme

Archive / Noarchive: Sayfayı Arşivine Al / Alma (Google için özel)

All: Sayfanın her şeyi arşive alınır.

Revisit-after: Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.

Cache-Control: Sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.

Örümcekler, sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.

Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz, komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. Gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.

Arama motoru programlayıcıları da bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir. Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.

Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi Meta tag SEO Optimization için;

Title, description, keyword, charset=iso-8859-9

Yeterli meta taglardır. Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenizdeki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediğiniz kadar �revisit-after=1 days� yapın arama motorları gelmiyor.

vB-Hacker.com daki seo yarışması

Meta tag SEO Optimization .:



SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?



SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir.

Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için,

Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.



Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediginden dolayı belli aralıklarla algoritmasını degiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.

Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.


Arama motorularında sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır.Bunlar;



1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.



2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dedigimiz etkendir.







On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:



<title>SEO (Search Engine Optimization) Nedir ? </title>


Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta <title> etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir.



<meta name="description" content="meta degiskenleri">

Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.



<meta name="keywords" content="seo optimization, seo tool, search engine optimization, meta tag optimization services">

keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.

Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.


"program program program " gibi yazmak yerine "program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram" şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka "şemşiye" kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.



<meta **********="content-type" content="text/html; charset=windows-1254">

Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows'ta Türkçe karakter seti kullanır.



<meta **********="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-9">

Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.



<meta **********="refresh" content="10; URL=dosya.html">

Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin




<meta name="abstract" content="SEO (Search Engine Optimization) Nedir">

Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)



<meta name="author" content="Mert öğüt ">

author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum



<meta name="classification" content="Internet Marketing">

classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)



<meta name="copyright" content= "28 şubat 2005 Gitme.net ">


copyright : programın yayın hakkının sahibi





<meta name="distribution" content="Global / Local">

distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)



<meta name="content-language" content="tr">

language : Sayfada kullanılan dil



<meta name="rating" content="General / Mature / Adult">

rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse "All" yapılmalıdır.




<meta name="resource-type" content="document">

resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)



<meta name="robots" content="index, follow">

robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir

index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz

follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez

imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme

imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme


archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)

all : sayfanın her şeyi arşive alınır



<meta name="revisit-after" content="7 days">

revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.



<meta **********="cache-control" content="no-cache">

cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.



<meta **********="expires" content="14 feb 2006">


<meta **********="expires" content="0">

duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.

Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar



<meta **********="pragma" content="no-cache">

sayfa cache'e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.



<meta **********="reply-to" content="kal@gitme.net">

sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.




<meta **********="window-target" content="_top">

sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.



Sitenizin standartlara uygun olup olmadıgını buradan test edebilirsiniz.



Örümcekler ,sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.

Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz ,komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.



Arama motoru programlayıcılarıda bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir.Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl

vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.


Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori ) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi

Meta tag SEO Optimization için;

title

description

keyword

charset=iso-8859-9



yeterli meta taglardır.Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenideki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediginiz kadar "revisit-after=1 days" yapın arama motorları gelmiyor

vB-Hacker.com daki seo yarışması

SEO Olmadan Başarılı Olmanın 10 Yolu







SEO (arama motoru optimizasyonu) kısaltmasını o kadar önemsiyoruz ki, sanki o olmadan hiç bir web sitesi başarılı olamaz, sitesini optimize etmeyenler diğerleriyle yarışamaz zannediyoruz. Tadeusz Szewczyk, bu konuya yeni bir bakış açısı getiriyor ve ilginç bir iddia ortaya atıyor: SEO optimizasyonu günümüzde çok da işe yaramıyor!



Szewczyk, arama motoru optimizasyonu yapmadan web’te başarılı olmanın 10 yolunu aşağıdaki gibi listelemiş:



1- Hedef kitlenizi belirleyin



Binlerce blog var ve çoğu da benzer konularla ilgileniyor. Sİz farklı olmayı deneyin. Daha önce el atılmamış bir konu seçin ve ona yoğunlaşın. Bunu yaparken sakın klasik SEO çalışmalarında olduğu gibi en çok arama yapılan kelimeleri bulmakla uğraşmayın. Yani yöneleceğiniz alanı, kullanıcıların en çok ilgi duyacakları alan olarak belirlemeyin. Farklı açılar yakalayın.




2- Wordpress kullanın



Wordpress, blog olarak kullanılabileceği gibi, minik bir CMS olarak da kullanılabilir. Wordpress’in sayfa optimizasyonu da gayet iyidir üstelik. XML’ler oluşturup Google’a sunmanızı da gerektirmez çünkü Wordpress yazılımı, her yeni yazınızda Google Blog Search servisini ping’ler. Böylece bir kaç saat içinde içeriğiniz Google tarafından tanınır.



3- Kaliteli bir tasarım üretin ve CSS galerilerine yollayın



Klasik SEO, bağlantı almak ve vermek üzerine kurulu kısır bir döngüdür. Bu sebeple tasarımdan ödün verilir ve bağlantılar için daha çok yer ayırılır. Fakat günümüzün ziyaretçileri, tasarımı daha güzel bir blogu, SEO’su daha iyi bir siteye tercih ederler. Yalnızca tasarımı sebebiyle siteleri arkadaşlarına tavsiye ederler.



4- Geri izlemeye (trackback) izin verin ve dofollow kullanın



Bloglar, birbirleriyle bağlantı kurarak büyürler. Blogların birbirlerine bağlanmalarının en kolay yolu da hiç şüphesiz geri izleme özelliğidir. Wordpress için DoFollow pluginini kullanarak geri izlemelerin spam muamelesi görmelerini engelleyebilirsiniz.




5- Sosyalleşin, yorumlayın ve diğer bloglara bağlantılar verin



Yazılarınızda diğer bloglara bağlantılar verin, onlardan sıklıkla bahsedin. Yine başkalarının bloglarına yorumlar atmanız da tanınmanıza yardımcı olabilir.



6- Sitenizde sosyal medyaya yer verin (Kendiniz de kullanın)



Del.icio.us veya Stumble Upon gibi sosyal imleme sitelerine giden butonlar kullanın. Digg ve Reddit gibi sitelere içeriğinizi gönderirken dikkatli olun: Kısa bir süre için de olsa yoğun bir ziyaretçi akışı sağlarlar ve bazı durumlarda bu kadar ziyaretçiyi siteniz kaldırmayabilir.



7- İçeriğinizi kendiniz üretin, yeni bir şeyler bulun, kendinizi tanıtın



Hakim olduğunuz konulara yoğunlaşın. Diğer web sitelerinden yazılar almak veya onlara bağlantılar vermek yerine kendi içeriğinizi kendiniz üretin. Başkaları tarafından söylenmemiş sözleri söyleyin. Kendinizi sürekli geliştirin.




Dünün flash haberi, bugün önemsizdir.



8- Bildiklerinizi veya öğrendiklerinizi listeleyin ve yayınlayın



Bir konuda hemen her şey yazılmışsa, bunları kategorilere ayırın ve listeleyin. “En…” başlıklı listeler, “200 Wordpress plugini” benzeri başlıklar taşıyan listelerden daha kullanışlılardır. “10 gerekli Wordpress Plugin’i” tarzı başlıklar her zaman tutar.



9- Alanınıza giren diğer sitelere de yazılar yazın



Sadece kendi blogunuzda veya sitenizde yazmayın. İlgilendiğiniz konularla uğraşan diğer sitelere de yazılar yazın.



10- En azından 2 günde bir yazı yazın




Sürekli bir okuyucu kitlesi oluşturmak için sıklıkla yazın. Sitenizi ayda bir ziyaret edenler, muhtemelen bir süre sonra adını unutacaklardır. Her gün yazı yazmayabilirsiniz ama haftada en az 3 kere yazmanız iyi olur.



Sizin de fark ettiğiniz gibi, pek çoğu yeni fikirler değiller ve muhtemelen çoğunu halihazırda uyguluyorsunuz.



Bu yazı onReact.com yazarı Tadeusz Szewczyk’nin 10 Steps to Success on the ’Net Without SEO yazısından tercüme edilmiştir.

vB-Hacker.com daki seo yarışması

vB-Hacker.com Seo yarışması








Nedir Bu seo yarışması?
Bu yarışmada sizlere bir cumle vericez ve bu keyword u arama motorlarında en ust seviyeye cıkarmaya çalışacaksınız..
Biz arama motorlarında dunyanın en buyuk arama motoru olarak google ı göz önune alıcaz.
Google da verdiğimiz keywordu yazdığımızda en uste cıkan ilk 3 site yarışma galipleri olucak ve ödulleri hakedicek

Keyword

Kod:
vB-Hacker.com daki seo yarışması
evet keywordumuz bu bunu google a yazdığımızda en uste cıkan ilk 3 site ödul kazanmaya hak kazanıcak..


Öduller
1.ye)Bir adet vBulletin Lisans ve vBSEO
2.ye)Br adet vBulletin Lisans yada vBSEO(Hangisini isterse)
3.ye)Bir adet istediği domain ve ömur boyu host desteği


Öneriler:
Bu yarışmada ust sıralara cıkmak için bazı önerilerimiz var.
1)Bu isimli bir domain sitesi açabilirsiniz.eğer imkanınız yoksa free sitede olabilir ama bu 2.planda..
2)Bol bol link takas yapmalısınız..
3)sitenizin pr sini arttırmak için arama motorlarında iyi bir seo anlayışıyla indeletmelisiniz.


Kurallar
1-) Yarışma www.google.com.tr ile belirlenecek.
2-)Sitenizi Buraya Yazmak zorunda değilsiniz.
3-)Siteye Katılanların en azından 1 vBulletin Sitesi Olması gerekiyor.
4-)Birden Fazla Site Açmak Yasaktır.
5)Google daki cıkan linkle tıkladığımızda direk konuya girmesi gerekir Portaldaki yada indexdeki bir link cıkarsa kabul edilmez.
6)Açtınız konu yada metinlerde bu konunun linkini vermek zorundasınız..
Sponsorlar
- Alanadıtescil Ltd.şti.
- Ahm Hosting
- Udb Network

Yarışma 02.01.2008 de sona ericek.

vB-Hacker.com daki seo yarışması

vB-hacker.com daki seo yarismasi ödülleri

Öduller
1.ye)Bir adet vBulletin Lisans ve vBSEO
2.ye)Br adet vBulletin Lisans yada vBSEO(Hangisini isterse)
3.ye)Bir adet istediği domain ve ömur boyu host desteği

ödüller güzel bakalım ilerleyen zamanlarda neler olucak
vB-Hacker.com daki seo yarismasi
Ayrıntılar İçin Tıklayın...

vB-Hacker.com daki seo yarışması






burdan takip edebilrisiniz



Nedir Bu seo yarışması?

Bu yarışmada sizlere bir cumle vericez ve bu keyword u arama motorlarında en ust seviyeye cıkarmaya çalışacaksınız..
Biz arama motorlarında dunyanın en buyuk arama motoru olarak google ı göz önune alıcaz.
Google da verdiğimiz keywordu yazdığımızda en uste cıkan ilk 3 site yarışma galipleri olucak ve ödulleri hakedicek

Keyword

vB-Hacker.com daki seo yarışması

evet keywordumuz bu bunu google a yazdığımızda en uste cıkan ilk 3 site ödul kazanmaya hak kazanıcak..

Öduller
1.ye)Bir adet vBulletin Lisans ve vBSEO
2.ye)Br adet vBulletin Lisans yada vBSEO(Hangisini isterse)
3.ye)Bir adet istediği domain ve ömur boyu host desteği

Öneriler:
Bu yarışmada ust sıralara cıkmak için bazı önerilerimiz var.
1)Bu isimli bir domain sitesi açabilirsiniz.eğer imkanınız yoksa free sitede olabilir ama bu 2.planda..
2)Bol bol link takas yapmalısınız..
3)sitenizin pr sini arttırmak için arama motorlarında iyi bir seo anlayışıyla indeletmelisiniz.

Sponsorlar
- Alanadıtescil Ltd.şti.
- Ahm Hosting
- Udb Network

Yarışma 02.01.2008 de sona ericek.

Daha Geniş Bilgi Almak için Ziyaret Ediniz

vB-Hacker.com daki Seo yarışması