vB-Hacker.com daki seo yarışması

- SEO İngilizce karşılığı olan veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir.

Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesi ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir. Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır. Arama motorlarında da hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için;

Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.

Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediğinden dolayı belli aralıklarla algoritmasını değiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.

Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.

Arama motoruların da sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır. Bunlar;

1-) On Page Faktörler: Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.

2-) Off Page Faktör: Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dediğimiz etkendir.

On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:

Açıklaması (title): Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli metadır.

Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows�ta Türkçe karakter seti kullanır.

Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.

Açıklaması: İsmi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin.

Açıklaması (abstract): Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor).

Author: Sayfayı hazırlayan kişi yada kurum.

Classification: Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi).

Copyright: Programın yayın hakkının sahibi.

Distribution: Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel).

Language: Sayfada kullanılan dil.

Rating: Sayfa içeriği kime yönelik . Eger herkese yönelikse �All� yapılmalıdır.

Resource-type: Sayfa içeriğinin tipi (doküman).

Robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir.

index / Noindex: Sayfayı arşive alır / Almaz

Follow / Nofollow: Sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / Endekslemez

imageindex / Noimageindex: Resimleri Endeksle / Endeksleme

imageclick / noimageclick: Resim linklerinin endeksle / Endeksleme

Archive / Noarchive: Sayfayı Arşivine Al / Alma (Google için özel)

All: Sayfanın her şeyi arşive alınır.

Revisit-after: Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.

Cache-Control: Sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.

Örümcekler, sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.

Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz, komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. Gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.

Arama motoru programlayıcıları da bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir. Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.

Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi Meta tag SEO Optimization için;

Title, description, keyword, charset=iso-8859-9

Yeterli meta taglardır. Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenizdeki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediğiniz kadar �revisit-after=1 days� yapın arama motorları gelmiyor.

0 yorum: