Sayfa İçeriğinin Güncellenmesi

Sayfa İçeriğinin Güncellenmesi


Bir çok SEO’ya sorarsanız sayfanın içeriginin sık olarak güncellenmesinin sıralamalara faydası olucağını söyleceklerdir. Ama, bunu destekleyecek test ve sonuçlar ellerinde büyük ihtimalle olmayacaktır.

Sayfalarınızın içerigini yenilemenin bir faydası botun ortalama geri gelme süresinin kısa olması ve uzun süreden sonra bir değişiklik yaptığınız zaman Google botun daha çabuk geri gelicek olmasıdır.

İçeriği yıllarca yenilenmeyen sayfalar aramalarda en yukarılarda çıkabilmektedirler. Burada sitenin ve sayfanın yası ve google’da ne kadardır indexli olduğu büyük bir etki taşımaktadır. Bu sayfalar daha sıklıkla guncellenen sayfaların öünde çıkmaya devam etmekte ve farklı faktörler göz önünde bulunmaktadır. Güncel sayfaların bir özelliği üzerinde çalışılan sayfalar olması ve yeni tekniklerin uygulanmasıdır. Ama bir çok arama sonucunda eski ve yukarı sıralarda olan bir çok sayfa görebilirsiniz.

Eger bir sayfanın ziyaretçi için ideal oldugunu dusunuyorsanız degistirmenize gerek yoktur.

Simdi güncellenmis sayfaların neden bir ziyaretçi için daha iyi bir kaynak olma ihtimali olması üstünde konuşalım. Bazı sektörlerde arama yapıldığı zaman çok eskiden yazılmıs kaynakların geçersiz olma ihtimali vardir ve kullanıcı en yeni dokümanlara ulaşmaya calışıyor olabilir. Mesela SEO kaynaklarının araştırıldığını düşünürseniz “Google link” diye yapılan bir aramada çıkıcak olan 2002 yılında yazılmış bir yazının 2008 yılında yazılmış bir kaynak kadar iyi olma ihtimali zayıftır. Bu tip aramalarda ulaşılan dökumanlarda ki bilgiler zaman içinde degişime ugramış ve yeni kaynaklar daha ideal hale gelmiş olabilirler. Ama tarih ile ilgili bir web sitesinde bulabiliceginiz bir kaynak bugün de yazılmıs olsa 10 sene öncede yazılmış olsa birbirlerinden daha geçerli olmayacaklardır. Haber portallarının arşiv dizilimleri bu yüzden kronolojik olrak yapılmaktadır. Ama bu web için geçerli diildir.

Bu tip aramaları bir motor nasıl ayırabilir ve hangisinin daha geçerli olduğuna karar verebilir? Bu tip ayrımları yaparken Google artık başka faktörler kullanmaktadir. Mesela birinci sırada çıkan bir dokümana gönderilen ziyaretçiler kısa bir süre içinde arama sayfasına geri dönüp başka bir sonuca gidiyorlarsa bu dökumanın ideal bir sonuç olmadığını varsayabiliriz. Bu tip faktörler kullanılarak bir sonucun iyi olup olmadığı hesaplanmaktadır. Sayfanın aldığı hitlerin toplamı, ziyaretçilerin sayfada ne kadar zaman geçirdiği, ne çabuklukda geri çıktıkları ve sayfanın bulunduğu sitenin trustrank ve pageranki gibi faktörler bu hesaplamarda kullanılmaktadir. Talep görmeye devam eden bir sayfanın içeriğinde değişiklik olmadığı için alt sıralara itilmesi mantıklı diildir. Seo forumlarında dolaşan bir çoğunuzun sitelerinde kullandığı, çok kullanışlı olan ve bedava bir Google servisi olan Analytics’de bu tip bilgilere daha rahat ulaşabilmek için hazırlanmıştır. Google bu bedava servis sayesinde ulaştığı sonuçları analiz ederek daha iyi sıralama sonuçları çıkarabilmektedir.

Bir ikinci faktör ise sitenin diğer sayfalarının ne sıklıkta güncellendiğidir. Eğer bir site üzerinde başka sayfalarda değişiklikler oluyorsa ama bazı sayfalar aynı kalıyorsa bunun nedeni webmaster tarafından sayfaların olduğu şekilde kullanışlı olduğunun düşünülmesidir. Bu tip olaylari anlamak için sitenin geneline bakilabilinir. Eğer bir site tamamen yıllarca güncellenmediyse site içeriğinin eski olduğuna bşr noktadan sonra karar verebiliriz.

Bu yüzden çok sık olarak sitenizin her sayfasını güncellemenize gerek yoktur. Güncellemenin tek faydası arama botunun otomatik olarak daha çabuk geri gelicek olmasidir. Ama sayfanız bir sene değişikliğe ugramadığı için daha düşük sonuçlar elde etmeyecek ya da her ay değişiyor diye daha yukarı çıkmayacaktır. İdeal olduğunu düşündüğünüz halinde sayfayı belirli süre için tutabilirsiniz. Sayfaların ziyaretçiler düşünülerek yapılması gerekmektedir. Sadece botlar için sayfanın kelimelerini eş anlamlıları ile değiştirip en iyi olduğunu düşündüğünüz halinden farklı bir hale getirmeyin.

Siteyi komple değiştireceğiniz zamanlarda ise içerigi yeni bir sayfaya taşıyorsaniz eski sayfadan yenisine yönlendirme yapınız. Google indexindeki sayfanin yaşını, pagerankini ve gelen linklerini bu şekilde yeni sayfaya geçirmiş olursunuz. Sayfaların güvenilirliği yaşından ve sonuçlarda çıkması aranan kelimeye olan uygunluğundan kaynaklanmaktadır. Güncellemelerle harcıyacağınız vakti siteye yeni sayfalar ekleyerek harcıyabilirsiniz. Siteye düzenli eklenicek yeni sayfalarin farklı nedenlerden dolayı pozitif olan etkileri güncellemelere kıyasla daha fazla olucaktır.

Bunun testini yapmak isteyenler varsa bir kaç farkli yöntem kullanabilirler fakat uzun zaman alicak bir test gibi olduğu için problem olabilir. Güncellenmiş sitelerin başka faktörlerin etkisi olmadan sıralamalara etkisi olduğunu düşünüyorsanız paylaşabilirsiniz.