İyinet Seo yarışması Başlıyor..

MRb arkdaşlar İyinet.com bir seo yarışması başlatıyor ama bu seo yarışması diğer yarışmalardan çok farkı katılım parayla 30 YTL 25 $ mış. Katılanlara başarılar..

ANAHTAR KELİMELER (KEYWORDS)

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.


Anahtar kelimeler sitenizin içeriğini hakkında arama motorlarına

ve dolayısı ile hedef ziyaretçi kitlesine fikir veren kelimelerdir.

Yani sizin sitenizin özetidirler...

Doğru anahtar kelime nasıl seçilir? Doğru anahtar kelime

seçmenin en kolay ve sağlam yolu bununla ilgili hizmet veren

sitelerden kelime yoğunluğunuzu ölçtürmenizdir. Lütfen bu konu

ile analiz yapmaktan çekinmeyin yani kendi hislerinize güvenerek

anahtar kelime seçimi yaparsanız yanılgıya düşersiniz.

Örnek olarak kitaplar ile ilgili bir site hazırlamıştım. Bu sitede

sadece kitap özetleri bulunuyordu. Kitap özetlerinden başka bir

şey bulunmayan bu siteme kitap, özet ve benzeri bir çok anahtar

kelime seçtim fakat sonuç hüsrandı. En sonunda anahtar

kelimelerin analizlerini yaptım ve büyük bir şok yaşadım. Sitede

kullanılan kelimeler arasında kitap ve özet çok aşağı sıralarda yer alıyordu. Evet problem belirlendiğine göre

çözümü kolaydı. Hemen gerekli sayfalara o sayfalarda en çok kullanılan kelimeleri yerleştirdim ve tekrar

analiz ettirdiğimde bu sefer gerçekten de sonuç iyiydi...

Kiminiz neden doğru anahtar kelime seçimi bu kadar önemli diyeceksiniz. Yine günlük hayata dönelim.

Televizyonda reklamları izliyorsunuz. Muhteşem bir kitap mağazası açılmış ve büyük indirim var. Siz ertesi

gün vakit kaybetmeden mağazanın yolunu tutuyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki karşınızda bir manav hem

de öyle kocaman da değil! Evet çok absürt bir örnek oldu yalnız inanın bana internette daha saçmalarına

bile rastlamak mümkün.

Hal böyle olunca arama motorları da buna önlem amaçlı içerikle uyuşmayan anahtar kelimeleri kullanan

siteleri pek sevmiyor ve yükselmesine pek de olanak tanımıyor. Yani sizin anahtar kelimenizde yumurta

yazıyorsa arama motorları sitenize uğradığında orada yumurta görmek isterler. Eğer bulamazlarsa hayal

kırıklığı yaşarlar ve inanın size de yaşatırlar.

Bu noktada tedbirli olmalıyız. İçeriğinizi yazarken ağırlık oluşturan gereksiz kelimelerden kaçının ve

sitenizi ne üzerine inşa etmek istiyorsanız ziyaretçiyi çok rahatsız etmeyecek şekilde ilgili kelimeleri daha

fazla kullanmaya özen gösteriniz. Sitenizi yazdıktan sonra keyword analiz eden siteleri kullanarak hangi

kelimelerin yoğunlukta olduğunu ölçün ve o kelimeleri keyword yani anahtar kelime olarak kullanın.

Sizlere bu hizmeti veren ve kitaptaki kullanmanızı tavsiye ettiğimiz hizmetleri kullanacağınız sitelerin

adreslerini kitabın sonunda başlıklar halinde kaynakçada yer vereceğiz.

Unutmayın anahtar kelimeler sizin hangi kelimede internet star olacağınızı belirler....

EN BÜYÜK SİLAHINIZ: İÇERİK

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.


Sitenizin gerçek bir internet star olmasını istiyorsanız en başta ona belli başlı özellikler kazandırmalısınız.

İçerik bir sitenin en önemli silahıdır. İçerik bir sitenin genel konusudur yani ziyaretçiye sunulan şeydir. Bir

içerik nasıl olur örnek vermek gerekirse: Turizm Kaynakları, Hastalık Teşhis ve Tedavi Yöntemleri, Rock

Müzik Grupları ile Röportajlar gibi daha milyonlarca sayabiliriz. Bir webmasterın sitesine içerik seçerken

dikkat etmesi gereken en önemli husus o içerik hakkında bilgi sahibi olmasıdır. Ziyaretçinize o konu ile ilgili

en detaylı ve en işe yarar bilgileri sizin vermeniz gerekir ki devamlı bir ziyaretçi kitleniz olsun. Sizin sitenizin

konusu ile ilgili bir çok site olabilir ama yılmayın o konu hakkında iyi bir birikime sahipseniz bir şekilde

zaten diğerlerinden sıyrılırsınız.

Anlatmak istediğim kendinize bir konu seçin. Bu konu iyi bildiğiniz bir konu olsun. Ben hiçbir şeyden

anlamam demeyin kendi yaşadığınız semti bile anlatabilirsiniz hatta kendinizi ve zevklerinizi, hoşunuza

giden şeyleri, ilginizi çeken haberleri paylaşabilirsiniz. Yeter ki konu hakkında bilgi sahibi olun.

İçerik bir sitenin en önemli silahıdır çünkü bir ziyaretçi bir siteye içeriği için gelir. Eğer fake yani yanıltıcı

içerik kullanıyorsanız bu ziyaretçinin sizi bir defadan sonra ziyaret etmeyeceği hatta hemen sayfanızı

kapatacaktır. Ben sizin böyle yanıltıcı işlerle değil de gerçekten sağlam ve köklü bir internet sitesine sahip

olmak istediğinizi düşünerek yazılarımı yazıyorum.

Evet mesela kendi şehrinizi tanıttığınız bir site hazırladınız ve bir de forum eklediniz. Sitenizi kimler mi

ziyaret eder? Daha önce iş, eğitim ve başka amaçlarla memleketini terk etmişler, eğer yaşadığınız yer

turistik bir yer ise içeriğinizi ingilizceye çevirmeniz yabancı ziyaretçi sayınızı artıracaktır. Forum sayesinde

memleketinden uzaktakilere memleketlerinden haber verebilirsiniz, ayrıca memlekette yaşayan kişiler için

sosyal bir ortam oluşturmuş olursunuz.

Başka bir örnek verelim. Bir doktorsunuz ve bir alanda uzmanlığınız var, bir hastalık üzerine

çalışıyorsunuz. Hastalıkla ilgili genel bilgileri verdiğiniz, ürettiğiniz veya üretmeye çalıştığınız çözümleri

internet üzerinden ziyaretçiler ile paylaşabilirsiniz. Eğer yine içeriğinizi ingilizce yaparsanız dünya çapında

bu hastalıktan müzdarip olan hastalar ile görüşüp dertlerini dinleyebilir ve belki de uluslar arası bir üne

sahip olabilirsiniz.

Örnekleri çoğaltmak her zaman mümkün fakat en başta da dediğimiz gibi eğer siz insanlara dünyanın en

faydalı şeyini sunuyor dahi olsanız bunu açıklamazsanız insanlar sizi bulamaz. Açıklamak için en güzel yol

arama motorları ve sizin arama motorlarında üst sıralara çıkmak için iyi bir SEOya ihityacınız var.

NASIL İNTERNET STAR OLUNUR?

Kimileri hayal sattığımı ileri sürerek internet star tabirini abartılı buluyorlar. Ben bu görüşe katılmadığımı

belirterek internet star tabirinin tam arkasında duruyorum. Neden derseniz ben her konunun en iyisi

olduğuna inanırım. Mesela en iyi aktör Nicolas Cage veya en iyi site gazete Zaman olabilir (Bu yazıyı

yazarken ki en yüksek satış oranı göz önüne alınmıştır.). Sizin sitenizde konusunda internet star olabilir.

Nasıl mı? Tabi ki konusu ile ilgili aramalarda en üst sırada çıkarak. Eğer arama motorlarında yumurta

kelimesinde birinci sırada çıkıyorsanız siz “İnternet Yumurta Star” sınız demektir. Komik gelebilir yumurta

sadece bir örnek siz kendi sitenizin içeriğini göz önünde bulundurarak o kısımı değiştirebilirsiniz.

Anlatmak istediğim kendinize bir alan seçin ve o alanda yürüyün. Gerekli taktikleri uyguladıktan sonra

başarı kaçınılmaz. Tabi internette konunuzla ilgili star olmaz için önce bazı basit seo kurallarını uygulamanız

gerekir. Hatırlarsanız iyi bir marketi tanımlamıştık. İyi bir site ise o sıralamaya göre gidecek olursak:

Deneyimli ve uzun bir geçmişi olan

Diğer siteler tarafından çokça tavsiye edilen ki biz buna back-link diyoruz

Göze hitap eden güzel bir dizayna sahip olması

Yolunuzu rahatlıkla bulabilmeniz için akıllıca düzenlenmiş navigasyon menüsü

Aranılanların daha rahat bulunması için oluşturulmuş etiketler ki bunlara da meta-tag diyoruz

Sağlam bir içerik ki ve site ile alakasız şeylerin sitede bulunmaması

diyebiliriz. Bunlar SEO oyunumuzun ilk ve en basit adımlarıdır. Ayrıca diğer bölümlere geçmek için

olmazsa olmazlarıdır. Bunlarında detaylarına inip nasıl elde edileceklerine dair ipuçlarlarını ileriki

başlıklarımızda vereceğiz. Şimdi isterseniz konumuzu biraz daha derinleştirelim...

GOOGLE NASIL INDEXLER?

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.


Indexleme terimini belki ilk defa duyuyorsunuzdur. Bu yüzden bir açıklama yapalım. Buradaki indexleme

arama motorlarının sizin sitenizi kendi veritabanına kaydetmesi demektir. Bu kısa bilgiden sonra Google'ın

sitenizi nasıl indexlediğini yani veritabanına nasıl kaydettiğini açıklayalım.

Google arama motorunun 3 adet bilinen “bot” u vardır. Peki bot nedir? Bot arama motoru yazılımlarının

bir parçasıdır. Sitenizin her sayfasına girer, kategorilendirir ve son olarak da veritabanına kaydeder.

Google'ın iyi bilinen 3 botu: Adsense Botu, FreshBot ve DeepCrawl...

Adsense Google'ın webmasterlar için sitelerinde içeriklerine göre reklam yayınlayıp para kazanabilecekleri

bir sistemdir. Tahmin edeceğiniz gibi Adsense Botları bu reklamları yayınlayan siteler içindir. Sitenin içeriği

değiştikçe veya yenisi eklendikçe Adsense reklamları içeriğe göre reklam yayınlamak için her değişmeden

sonra 15 dk. içerisinde gelirler ve yeni yerleri indexleyip giderler.

Fakat bizi asıl ilgilendirenler FreshBot ve DeepCrawl botlarıdır...

Freshbot sitenizdeki en popüler ve yeni sayfalar ile ilgilenirler. Bunun bir veya binlerce olması önemli

değildir. Amazon.com ve CNN.com gibi sitelerin sık sık güncellendiği ve çok talep aldığı Google tarafından

fark edildiğinden beri bunun gibi siteleri her 10 dakikada bir ziyaret edip kaydeder. Diğer tipik sitelere bu

botun uğrama sıklığı popülerlik ve güncelleme ile orantılı olarak 1 ile 14 gün arasında değişir.

Bir FreshBot sitenizi ziyaret ettiğinde sitenizdeki linkleri tek tek gezer ve onları bir veritabanına kaydeder.

Bu sayede DeepCrawl sitenize geldiği zaman bu linkler ona yol gösterir ve işini yapmasına yardımcı olur.

DeepCrawl ise ayda bir sitenize uğrar ve sitenizdeki bütün bilgileri indexler. Bu sitenizdeki yeni bilgilerin

Google sonuçlarında neden bir ay sonra çıktığının da göstergesidir...

Kısaca Google arama motorunun indexleme prensibini anlattık. Şimdi artık yavaş yavaş SEO ile ilgili daha

detaylı konulara gireceğiz.

ARAMA MOTORLARININ ÖNEMİ NEDİR?

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.


Müthiş pazarlama dehaları olan Amerikalıların geliştirdikleri Arama Motorları internette aradığınız bir şeyi

bulmanıza yardımcı olurlar. Şimdi kendinizi bir düşünün yabancı bir yerdesiniz ve alışveriş yapmanız

gerekiyor. Marketin yerini kime sorardınız. Tabi ki bilen birine. İşte arama motorları netin bilge kişileridir.

Aradığınız kelimeleri veritabanında yani hafızasında kayıtlı bilgilerden seçerek size sunar. Bu sunma arama

motoruna göre en iyiden en kötüye şeklinde olmaktadır.

Mesela siz bilge kişimize yani arama motorumuza en yakın ve en kaliteli marketin yerini sordunuz. Web

Dünyasında mesafe kavramı olmadığı için size en kaliteli marketi gösterecektir. Peki bu en kaliteli nasıl

belirlenir yani arama motorlarının gözünde en iyi kimdir? Bu soruyu yine güncel hayata dönerek verelim. İyi

bir marketi nasıl tanımlarsınız? Hadi hep birlikte iyi bir marketin özelliklerini tanımlayalım:

Uzun bir geçmişi olması yani deneyimli olması

Başkaları tarafından çokça tavsiye edilmesi

İçinin ve dışının iyi bir görüntüye sahip olması yani göze hitap etmesi

İçinde yolunuzu rahatlıkla bulmanız için tasarlanmış tezgahlar

Aradığınız ürünü daha rahat bulabilmeniz için levhalar

Manav tezgahının yanında deterjanların bulunması gibi saçmalıkların olmaması

Evet arkadaşlar arama motorları da sizden farklı düşünmezler çünkü onları da insanlar yapmıştır. Bu

maddelerin internete uyarlanmış şekillerini ileriki başlıklarımızda ayrıntılı göreceğiz. Bu maddeler SEO'nun

temel taşlarını oluşturuyorlar...

Arama motorları internetin en çok ziyaret edilen siteleridir ve diğer sitelere de en temiz ve en sadık

ziyaretçileri gönderen sitelerdir. Arama motorları arasında ise en meşhuru ve en iyisi özellikle Türkçe bir

site için Google'dır. Google bir webmasterın en iyi dostudur. Çünkü en çok ziyaretçisini o göndermektedir,

ayrıca değişik hizmetler ile para kazanmasını sağlamaktadır ve ücretsiz reklamını yapmaktadır. Şimdi

isterseniz Google'a biraz daha yakından bakalım...

AH ŞU ZİYARETÇİLER - Ziyaretçi YOK

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.

AH ŞU ZİYARETÇİLER

Müthiş bir site hazırladınız. Tasarım ve kodlama dört dörtlük, içerik deseniz yeme de yanında yat türden
fakat sitenizi kimse ziyaret etmiyor. Nerede bu ziyaretçiler? Halbuki ne kadar güzel planlamıştık. Dünya
kadar para ve emek harcayarak bir site yapmıştık ve ziyaretçiler de kendiliğinden sitenize gelecekti. Hatta
siteyi hazırlama sırasında yorulduğunuz zaman kendinizi teselli etmek için hep sitenize gelecek ziyaretçileri
düşünmüştünüz. Ama maalesef gerçekler böyle değil! Dünyanın Hiçbir tarafında hiç kimsenin sitesine
havadan ziyaretçi gelmez buna sizinki de dahil.
Siz ister dünyanın en gerekli ürünün satıyor olun, ister kansere bulduğunuz çareyi sitenizde anlatıyor
olun, ister insanlara milyoner olmanın yollarını anlatıyor olun sitenizi tanıtmazsanız kimse sitenize gelmez.
Çünkü sitenizi bilmezler. Türkiye'de bir radyoda reklamlar yayınlanırken insanların radyoya reklam
vermelerini teşvik etmek için şöyle bir slogan yapmışlar “Tavuk bile doğururken yumurtasının reklamını
yapıyor, bağırıyor.”. Evet ne kadar komik olsa da bu bir gerçek ve sizin de elinizde isterseniz dünyanın en
önemli şeyi olsun reklamını yapmadıkça bir işe yaramayacaktır.
Eskilerin bir lafı vardır “Türk gibi başla İngiliz gibi bitir” diye. Bu lafın üzerinde Türkiye'nin önde gelen
kişisel gelişim uzmanı Mümin Sekman uzun uzun düşünmüş ve bu sözü biraz değiştirmiş: “Başarılı olmak
istiyorsanız Amerikalılar gibi düşünün, çünkü Amerikalılar bilgi işlemekte çok iyi. Japon gibi planlayın, çünkü
Japonlar sabırla en ince ayrıntıları planlayabiliyorlar. Türk gibi başlayın, çünkü Türkler pratik zekalıdırlar ve
aniden harekete geçebilirler. Alman gibi sürdürün, çünkü Almanlar iç disiplini çok yüksek olan bir toplumdur
ve son olarak İngiliz gibi bitirin, çünkü İngilizler de sonuç odaklıdır ve neticeye bakarlar, mazeretlere asla
hoşgörü göstermez, başarıyı sonuç almakla ölçerler.”
Bu laf inanılmaz derecede doğrudur. Bir webmaster olarak sizin bu özelliklerin her birisine sahip olmanız
gerekiyor. Eğer gerçek bir başarıya ulaşmak istiyorsanız Japon gibi planlayıp, Türk gibi başlayıp, Amerikan
gibi pazarlayıp, Alman gibi sürdürüp, İngiliz gibi bitirmeniz gerekmekte...
Konumuza geri dönersek size bu sözü vermemin sebebi sitenizin reklamını nasıl yapacağınızdı.
Dünyadaki en iyi pazarlamacılar Amerikalılardır. Bu noktada arama motorlarının çoğu da Amerikalılara aittir.
Sitenizi bir Amerikalı gibi pazarlayın derken amacım buydu. Bir Amerikalı size çok kötü bir malı çok iyiymiş
gibi gösterip onu size rahatlıkla pazarlayabilir.
Bir Alman gibi iç disiplini ile sitenizi daima çağa uydurarak onu yenilemelisiniz. İkinci Dünya Savaşı'ndan
harabe olarak çıkan Almanya kısa zamanda yine Avrupa'nın en iyisi olmayı böyle başardı.
Bir İngiliz gibi sonuç odaklanın. İşte burada sitenizden geri dönüşüm almak sizin hedefiniz olmalı. Bu geri
dönüşümü siz belirleyeceksiniz. Ne istiyorsunuz? Para, şöhret, arkadaş veya hepsi mi? Sonuç alamamak
sizin için başarısızlık olmalı ve hep daha iyi çalışıp mazeretleri kafanızdan silmelisiniz.
Ve bir Türk gibi başlamak. Japonlar bize neden hayran biliyor musunuz? Çünkü onlar bizi tanıyorlar hem
de belki bizden daha iyi. Türk milleti olarak aşırı pratik zekalı bir toplumuz. İstanbul'un Fethi'nde karadan
yağlı kızaklarla gemi geçirmeyi başka kim düşünebilirdi? İnanın Türk olmanın nimetini kitabın ilerleyen
sayfalarda tadacaksınız. Bir Türk olarak sizi diğerlerinden daha üst noktalara getirecek fikirler üreteceksiniz.

Yeni Başlayanlar İçin SEO

Bu yazı Deniz ÇOŞKUN'a Aittir.

GİRİŞ
Bir webmaster olarak günlük hayatta en çok duyduğumuz kelimelerden biridir SEO. Peki ne anlama
gelmektedir? Nasıl işlemektedir? En iyi nasıl verim alınır? Bunlar websitesi olan hemen hemen herkesin
aklındaki sorulardır. Bir çok kişi internette bu sorulara kendince cevap verir. Kimisi doğru kimisi yanlıştır
cevapların fakat ortak olan bir nokta varsa o da SEO'nun çok önemli olduğudur...
Esas sorumuza yani SEO'nun ne olduğu konusuna dönelim. Açılımı “Search Engine Optimization” yani
arama motoru optimizasyonudur. Bu optimizasyon ile arama motorlarında üst sıralara çıkabilirsiniz. Arama
motorlarında üst sıralara çıkmak kulağa hoş geliyor peki ama bu neden gerekli dediğinizi duyar gibiyim. Bu
konuyu istatistikler ile açıklayalım.
İnternette kutsal olarak kabul edebileceğimiz büyük ve
kaliteli bir kitle aradıkları siteye ulaşmak için arama
motorlarından faydalanmaktadır. Yandaki tabloda da hangi
arama motoruna ne kadar ilgi var görebilirsiniz. Tablodan
anlaşıldığı üzere en büyük pay yani “aslan payı” nı Google
almaktadır. Hele bir de yaklaşık oranı %10 olan AOL'un da
arama sonuçlarının Google destekli olduğunu düşünürsek
bu pay epey bir yükselecektir.
İşte bu noktada bize bu aslan paylarından nasibimizi
almak düşüyor. Arama motorunu kullanan bir kişi nette bir
şey arıyor demektir. Mesela aradığı şey yumurta diyelim.
Arama motoruna giriyor ve kutucuğa yumurta yazıyor ve
çıkan sonuçlara göre yoluna devam ediyor. Tam burada
sizin bir yumurtacı olduğunuzu varsayalım. Aramalarda
sizin siteniz en üstte çıkıyor ve kişi sizin sitenize gelerek
ihtiyacı olan yumurtaları alıyor ve bundan sonrası için sizin dükkanınızı aklında tutuyor. Ne kadar güzel değil
mi? Hem yumurta sattık para kazandık ve devamlı müşteri kazandık yani yine para kazandık. Para
kazanmak deyince içinizin geçtiğini tahmin ediyorum. Hele yıllarca internetle uğraşıp hiç para kazanamamış
veya beklediğinizden çok az para kazanmışsanız. Fakat arama motorlarında üst sıralarda görünmek ve
müşterinin ilk sizin dükkanınıza gitmesi o kadar da kolay bir işlem değildir. Kitabı yazma amacımız size
bunun yolunu göstermektir yani kendi tabirimle buna “SEO OYUNU” dersek bu oyunun kahramanı olan biz
webmasterlara oyunu kazanma yolunu öğretmek hedefindeyiz...

Seo Yarışması Sona Erdi .

mrb arkadaşlar aylardır süren seo yarışması nihayet bitti :) ve biz 5. olduk :) bence buda iyi en azından kendimi kanıtladım. kazananları tebrik ediyorum..