Siteniz için SEO

Günümüzde herkes ilk sayfalara çıkmak istemektedir. seo uzmanları etik olmayan seo tekniklerini kullanarak bunları yapabilirler ancak bunlar kalıcı seo teknikleri değildir. Genelde spam teknikleridir. Doğru seo teknikleri kullanmanızı tavsiye ederim. Doğru seo teknikleri ile doğru yerlerde olan siteler kalıcı olacakdir.

Ön sıralara çıkmak için genelde site sahipleri ve seo uzmanları herşeyi göze alabilirler. Her türlü hile aldatma ve etik olmayan yöntemlere baş vurarak arama motorlarını kandırmaya çalışabilirler. Bu hem etik olarak yanlıştır. Hemde arama motorları bu çalışmaları spam olarak farkedince farklı sonuçlar doğurabilir. Müşterinizin yada sizin sitenizin bloklanması gibi.

Arama motorlarında etik olmayan seo teknikleri kullanılan çalışmaları farkedilirse

* Spam olarak algılanan içerik dikkate alınmaz.
* Sitenizin değeri düşüceği için ön sayfalar çıkmanız hayal olarak kalacaktır.
* Sayfalarının arama motorlarında bloklanır ve hiç bir sorunçta çıkmaz
* Sitenizin pagarank değerleri hiç yükselmez.



Etik olarak seo tekniklerini doğru kullanmanızı sitenizin bloklanmaması için spam gibi veya buna benzeyen her türlü hilleden uzakdurmanızı tavsiye ediyorum.

Gerçekten yapılan hilleler arama motorları tarafından fark ediliyormu?

Evet edilmektedir. arama motorlarını yanıltmak için her gün binlerce teknik denenmektedir. Arama motorlarıda her gün bu yanıltmalara karşı önlemler almaktadır. Google örnek almamız gerekirse doğru sonucu ilk safalarda görebilmektesinizin siz aradığınız bir şey olduğunda gerçekten ilk sayfalarda bulabilmektesiniz. Spam yada aldatma geçerli olsa siz de devamlı bu siteler açıldı. Spam yada aldatma çok kısa süreli bir aldatma yöntemidir.

Arama motorunu aldatsanız bile sizi şikayet ettiklerinde siteniz bloklanacak ve yapılan çalışma boşa gidecektir bir daha o domain adı ile arama motorunda yer bile alamayacaksınız.

Aklıma gelen etik olmayan seo teknikleri

* Çok küçük yazılan yazılar.
* Aynı reknte sayfa içine gizlenmiş yazılar.
* Resim alt tag larına yazılan gereksiz yazılar.
* Sürekli tekrar eden kelimeler.
* Meta lara gereksiz olan kelimeler ile doldurma.
* Sayfa arkasına gizlenmiş bir sayfa oluşturmak arama motoru ile ziyaretciye farlı görünüm sunmak.
* Web sayfasının yönlendirilmesi.
* İstediğini kelimelerdeki ilk 10-20 de çıkan sitelerin içeriklerini kopyalayarak yanıltıcı sayfalar hazırlamak.
* Başka siteleri kopyalayarak farklı içerik oluşturmak.
Site değerlerini yükseltmek için bir çok yere para ile yada farklı yollarlar link koymak.
* Bir çok domain adı alarak ana siteyi referans olarak link göstermek.
* Sayfa altına tekrar site haritalarını tekrarlamak


Bunlar aklıma gelen etik olmayan seo tekniklerinden bazıları daha çok yöntem vardır ve geliştirilmektedir.

seo tekniklerini kullanacaksanız seo etik olmayan seo teknikleri kullanmayın doğru teknikler kullanarak zaman içinde başarıya ulaşacağınızı unutmayın. Başarı doğru tekninleri kullarak zaman içinde olacaktır. 1 günde gelen başarı sizi başarısızlığa itecektir.

Yazan: Murat Ayaz | mmuratayaz@gmail.com

Sandbox Nedir?

Google Sandbox yeni sitelerin yerleştirildiği iddia edilen bir filtredir. bunun sonucu site en önemli keyword (anahtar sözcük) ve keyword tümcelerine karşılık iyi ranking (sıra) alamaz. sitenin kaliteli içeriğe, bol gelen linke ve güçlü Google pagerank değerine sahip olmasına rağmen site bunun aksine Sandbox etkisinde kalır. Sandbox siteler için fiili bir deneme süresi şeklinde rol oynar. bunun muhtemel amacı spam sitelerin çabucak yükselmesini engellemek, onları cezalandırmak ve süreci bu şekilde devam ettirmektir.
Google Sandbox teorisini bir cümleyle nasıl açıklarsınız?
Google Sandbox etkisi yeni sitelerin bir deneme sürecine alınmasına benzetilebilir, böylece sitenin gelen linklerin ve içeriğinin tam hakkı verilmeden site arama sonuçlarında beklenenden daha düşük seviyelerde yer alır.
Google neden Sandbox diye bir şey başlattı?
Google’ın Sandbox diye yeni bir site filtresi başlatmasının arkasında yatan asıl neden, birçok sayıda satın alınmış linke sahip olan ve açıldığı tarihten itibaren yüksek sıralarda yer alan spam sitelerini durdurmaktır. Google başlangıç itibariyle bir sitenin yüksek sayıda link almasına oldukça şüpheli bakar, ve bu linklerin doğal olmadığı hesaba katar. diğer bir olasılık ise spam sitelerinin arama sonuçlarında yüksek sıralarda çıkmak için çeşitli taktikler uygulamaları ve yüksek sayıda satış yapmaları sonucunda Google’ın hizmet anlaşma koşullarına ters düşerek bu siteler banlanır; ve aynı süreci sürekli olarak tekrar ederler. bunun sonucunda, yeni siteler genelde Google Sandbox denen bir çeşit deneme sürecine alınırlar.
herkes Google Sandbox varlığını kabul ediyor mu?
herkes Google Sandbox etkisinin iddia edilen Google filtrelerinden ayrı biri olduğunu düşünmüyor. şuna dikkatinizi çekmek isterim ki arama motoru optimizasyonu ile ilgililenen bazı kişiler Google’ın aramalar için filtreleme sistemi kullandığına dahi inanmamaktadır. şüpheciler bu fenomenin çoktan varolan Google algoritma hesaplamalarının sadece bir yansıması olduğuna, ve Sandbox etkisininin bir ilüzyon olduğuna inanmaktadır. şuna da dikkat edin ki Google bütün bunlara sahip, ama yakın zamanda Sandbox filtresinin varlığını da kabul etti.
Google Sandbox filtresi ilk ne zaman ortaya çıktı?
websitesi sahipleri ve arama motoru optimizasyon profesyonelleri Google Sandbox etkisini, gerçek ya da hayali, 2004 yılının mart ayında fark etmeye başladılar. o tarihten sonra açılan websitelerinin internette yayında kaldıkları ilk birkaç ay içinde yüksek arama sonucu sırlarında yer almadıkları fark edildi. İyi Google pagerank değerleri, güçlü gelen link sayıları ve genelde iyi optimizasyona sahip olan sitelerin tam aksine kötü sıralarda yer aldığı gözlemlendi.
ne tür siteler Sandbox’a yerleştirilir?
her türde sitenin Sandbox’a yerleştirilebileceği gibi, bu problem genelde rekabet oranı yüksek keywordler için yüksek arama sonucu sıralamalarını arayan yeni sitelerde ortaya çıkmaktadır örneğin Google reklamlarında sıkça rastladığımız uzaya giden ikinci insan kimdir, pusulayı kim icat etti gibi keywordler sık kullanılmaktadır. Sandbox’taki her bir siteye ayrı bir süre verilmektedir, ama bu şekilde yüksek rekabet yaşanan keywordlerde iyi arama sonucu hedefleyen siteler için bu sürenin muhtemelen daha uzun olmaktadır.
benim sitem hiç Sandbox içinde bulunmadı. neden?
sitenizin Sandbox içinde bulunmamasının birkaç nedeni olabilir. eğer siteniz 2004 yılının mart aynda fark edilmeye başlanan Sandbox etkisinden önce açılmış ise muhtemelen bu problemden kurtulmuşsunuz demektir. rekabet yaşanmayan keywordlere sahip siteler için Sandbox filtresini fazla bir anlamı olmadığı için bu tarz siteler Sandbox dışında kalabilir. şunu aklınızda tutun ki her ne şekilde olursa olsun rekabeti az olan keyworlerdeki sitelerde Sandbox içine alınır ancak burada kaldıkları süre o kadar kısadır ki farkına varılmayabilir. eğer Sandbox filtresi ile aynı zamana denk gelen bir domaine sahip iseniz sizin siteniz bu deneme sürecinde filtreye dahil edilmemiş olabilir.
bir site sandabox’da ne kadar süre kalır?
Sandbox’da kalma süreleri üç ile dört ay normal bekleme süresi olmakla beraber bir aydan altı aya değişim göstermektedir,. daha az rekabet yaşanan aramalar için daha kısa sürelerde beklemeler yaşanmasıyla beraber hiper-rekabet yaşanan kelimeler için bu süre genelde altı ay olmaktadır. çoğu arama keywordleri için en sık raslanan bekleme süresi üç aydır.
Sandbox’da değişim gösteren bekleme süreleri var mıdır?
Sandbox’da bekleme yüksek şekilde değişkenlik gösterir. keyword için ne kadar çok rekabet gösteriliyorsa Sandbox içinde kalma süresi de o kadar fazladır. filtre zamanla yavaş yavaş etkisini azaltacak ve yaklaşık üç ay içerisinde moral bozan etkisinin çoğu kaybolacaktır. tabii ki en fazla rekabet yaşanan kelimelerde etki altı ay boyunca tüm gücüyle kendini gösterecektir.
Sandbox içinde olduğumu nerden bileceğim?
Sandbox etkinliğinin kanıtı genelde iyi Google pagerank değerine ve gelen linklere, ve bazı ikincil arama tümcelerinde güçlü arama sonucu sıralamalarına sahip olan sitelerin en önemli aramalarda ortalıklarda gözükmemesidir. bu tarz koşullarda site muhtemelen Sandbox’a atılmıştır.
bunun Sandbox etkisi olup bir Google cezası omadığını nerden bileceğim?
eğer bir site bir Google cezası yüzünden ziyaretçi alamıyor ise, daha az önemli aramalarda dahi Google arama sonucu sayfalarında çıkmaz. ayrıca site hiç pagerank değeri göstermez ve hatta Google toolbar’da sade gri bir bar gözükür.
daha az önemli bazı kelimelerde hala iyi sıralarda yer alıyorum. neden?
Sandbox’da bulunmanın en önemli karakteristliklerinden biri ve gerçekten en önemli işareti, daha az önemli kelimeler için yüksek sıralarda alınan arama sonuçlarının devam etmesidir. İddia edilen Sandbox filtresi daha çok yüksek rekabet yaşanan kelimeler için kaygı duymaktadır ki bu kelimeler için spam sitelerin açılması, para karşılığında doğal olmayan linklerin satın alınması ve bunların dışında da hile yapılma olasılığı daha yüksektir. bunların dışındaki rekabet yaşanmayan kelimlerde bu gibi durumlarla karşılaşılması çok uzaktır ve bunun sonucu o siteler genelde Sandbox filtresi dışında bırakılır.
eğer Google adwords veya Google adsense programlarına katılırsam, bu benim Sandbox içine konmamı engeller mi?
Google adwords ve Google adsense gibi programlara katılmanız sitenizin Sandbox içerisinde geçireceği süreyi etkilemez. bununla birlikte bahsedilen programlar siteniz Sandbox’ın derinliklerinde beklerken daha fazla trafiğe ihtiyaç duyar. çeşitli Google reklam programlarına katılmanız, inandığınız efsanelere rağmen, ne sitenizi Sandbox dışında tutar ne de Sandbox’da geçireceği süreyi kısaltır.
Sandbox benzeri rol oynayan başka Google filtreleri de var mı?
yeni alınan gelen linklerin etkisini gölgede bırakan filtre (dampening filter) genelde Sandbox ile karıştırılır. çoğu arama motoru optimizasyon uzmanı yeni gelen linklere hemen tüm kredi verilmediğine inanır. bu şekilde Google pagerank ve link popülerliğinin aşamalı olarak etkilenmesindeki amaç, link satın alımı yapanların ve Google arama sonucu sıralamasında sitenin iyi bir yeralmasını sağlayan çeşitli link şemaları oluşturanların cesaretini kırmaktır.
eğer websitem Sandbox’a takılıp kalırsa, nasıl dışarı çıkartırım?
Sandbox’tan kurtulman için tek gereken zamandır. en önemli keywordlerinin rekabet düzeyine göre bu zaman bir aydan altı aya kadar değişkenlik gösterir, ki üç aydan dört aya kadar olan süreler normal süre zarfı olarak kabul edilmektedir. bu esnada sitenizi geliştirmeye devam edin ve Sandbox süresi sona erince hızlı bir şekilde yükselişe geçin.
sitem Sandbox’ta gömülü iken ne yapmam gerekli?
siteniz Sandbox’ın içindeyken keyword bakımından zengin taze içerik eklemenin ve yeni gelen linkler sağlamanın ideal zamanıdır. gelen linkler eklemek ile etkisini göstermekte olan olası bir link filtresinden (dampening link filter) kaçınacağınız temin edilir. siteniz Sandbox’ın derinliklerinden kurtulduğu zaman bu linkler yeterince yıllanmış ve tüm pagerank ve link popülerlik değerlerini göstermeye hazır bir halde olacakalardır.
Sandbox’ta iken siteme içerik eklemeye devam etmeli miyim?
siteniz Sandbox içerisinde iken konunuz ile alakalı içerik eklemenin ideal zamanıdır. daha fazla keyword bakımından zengin içerik eklemeye konsantre olun ve sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerin varlığını unutmayın. sayfa içi olarak başlık (title) taglarınızın en önemli keywordleriniz içerdiğinden emin olun. bir site haritası ekleyin ve tüm sayfalarınızın linklerinin birbirlerine o sayfanın keywordlerini barındıran link metinleri kullanan linklerle bağlı olduğuna emin olun. sayfa dışı olan link metinlerinin de linki alan sayfanın keywordlerini içerdiğinden emin olun. Sandbox’ta iken müsait olan site geliştirme zamanınızı boşa harcamayın. filtre kaldırıldığı zaman geliştirilmiş olan siteniz arama sonucu sıralamalarında hak ettiği yüksek seviyelere ulaşacaktır.
Websiteme yeni linkler almaya devam edeyim mi?
Sandbox süreci sitenize link eklemek için ideal bir zamandır. yeni eklenen linklerin etkisini direk göstermemesini sağlayan bir filtrenin de varolduğu iddia edildiği için Sandbox sürecinde yeni linkler eklemek bu iki filtrenin de bir kerede atlatılmasını sağlar. eğer iddia edildiği gibi yeni eklenen linklerin etkisi filtre tarafından gölgeleniyorsa bu linkler etkilerini tam olarak sitenin Sandbox’tan çıktığı zaman gösterecektir. gelen linklerin metin kısımlarında güçlü keywordlerinizin bulunduğundan emin olun ve farklı farklı keyword kombinasyonları ile linklerinizi çeşitlendirin. Sandbox’tan daha hızlı çıkmanın bir yolu var mı?
sitenizi Sandbox’tan sadece zaman kurtarabilir. Sandboxta bekleme süresi keyword tümceleriniz rekabetliliğine göre değişiklik gösterir. Sandbox’tan çıktıktan sonra çabuk bir şekilde arama sonucu sayfalarında en üst seviyelere çıkmanın yolları olduğu söylenmektedir. güçlü link metinleri (anchor text) ile güçlü gelen linklerin eklenmesi ve keyword bakımından zengin içeriğin eklenmesi sitenizi Sandbox’tan çıkınca en yüksek seviyelere tırmandıracaktır. bu etkinin Sandbox deneme sürecinin sonunda kendini göstereceğine dikkat edin.
sitem Sandbox’tan çıktı ancak arama sonucu sıralamaları hâlâ düşük. bu normal mi?
sıralamalarınızın düşük olmasının birden fazla nedeni olabilir. Sandbox süreci sonunda ayakta kalabilen siteniz en önemli keywordleriniz için uzun bir zaman boyunca sıralamalarda değildi. güçlü arama sonucu sıralamaları elde etmeniz için önünüzde uzun bir tırmanış ve yapacak çok şey var. sitenizin Sandbox’tan kurtulması ile muhtemelen gelen link, keyword bakımından güçlü link metinleri ve içerik sıkıntısı çekmektedir. neyse ki bunların hepsi çözülebilir problemler ve siteniz arama sonucu sayfalarında yükselişine devam edebilir.
Sandbox’tan çıktıktan sonra belirli bir arama sıralaması için tırmanış ne kadar sürer?
bunun bir çok değişken hesaba katıldığı için belirli bir nicelik söylemek çok zor. eğer siteniz ile alakalı sitelerden keywordlerinizin geçtiği metinlere sahip linkler alıyor iseniz, sizin yükselişiniz link almaya devam etmeyen başka birisininkinden daha hızlı olacaktır. bununla beraber sabit bir şekilde keyword bakımından zengin içerik eklemeniz sitenizin aramalarda yükselmesine yardımcı olacaktır. tabii ki ne kadar çok rekabet yaşanan keywordler için yarışıyorsanız tırmanışınız o kadar uzun ve zahmetli olacaktır.
Sandbox’a yerleştirilmekten en başta nasıl kaçınırım?
tam manasıyla kullanıma hazır bir siteyi satın alıp yayınlayarak Sandbox’a girmekten bir derece kurtulursunuz. böylelikle site bir süre daha düşük sıralamalara tahammül edecek ancak Sandbox’ta süresinin dolduğuna dair tıkırtılar duyulmaya başlıyacaktır. yeni eklenen linklerin etkisini yok eden filtreleri geçmek için olabilidiğince link almaya çalışın. sitenize içerik eklemeye devam edin. sitenizin internetteki ortaya çıkış sürecinizi hızlandıracak bir başka şey ise varolan bir domaini satın alma fikri dikkate alınmalıdır. eğer siteniz için gerçekten zaman ayırabilirseniz Sandbox’ta kalma sürecini azaltabilirsiniz. uygun zaman yönetimi ile siteniz Sandbox’tan tamamen kurtulabilir.

İngilizce Bir Makaleden Türkçe'ye Çevrilmiş.Alıntıdır!
Orjinal metni okumak için tıklayınız

Bloglar icin onemli seo ipuclari

Merhaba,
Bu yazımızda blogspotta kısa bir tur atıp Google aramalarında üstte olmaya çalışacağız. Aslında bu o kadarda zor bişi değil istendiği takdirde.

Öncelikle Googlenin en çok önem verdiği unsurlar ;

  • Özgün İçerik
  • Güncel İçerik
  • Düzenli ve Kaliteli Alınan Linkler
Özgün İçerik

Googlenin son dönemlerde en çok önem verdiği unsurdur. Blogunuza bir vs. ekleyeceğiniz zaman özgün olmasına dikkat edin. Kendiniz bişiler ekleyin. O konuda fikirlerinizi paylaşın. Böylece içerikteki konuda daha üstlerde olabilirsiniz. Ör:Blog içeri SEO ile ilgili. Googleda arattığınızda bir çok sitede aynı yazı vardır. Ve o sitelerin üstlerde olma potansiyeli eşittir. Ama siz kendiniz SEO ile ilgili bir makale vs. yazmış iseniz, sizin üstlerde olma şansınız diğer sitelerden daha fazladır. Google hep bir farklılık arıyor. Bu farklılığıda siz sağlarsanız o zaman üstlerde olursunuz.

Güncel İçerik

Google bir siteyi güncel görmediği takdirde siteye pek fazla uğramaz. Her sitenizi ziyaret ettiğinde sitenizde aynı içeriği görüyorsa neden tekrar uğrasın değilmi. Ama aksine sitenizi hep güncel tutuyorsanız, Google siteden hiç çıkmaz, çünkü Google her ziyaretinde siteyi farklı görüyor. Buda onun hoşuna gidiyor tabi. Ve size dizininde sizi üstlere taşıyor. Yani kısaca en az 2 günde 1 yazı ekleyin blogunuza. Veya günlük 2-3 yazı ekleyin. Eğer her gün bunu yapamıyorsanız bloggerda bununla ilgili bir ayar var. Sitenizi otomatik olarak güncel tutabiliryorsunuz. Bunu nasıl mı yapacaz. Öncelik blogumuza yeni yazı gönder diyoruz. Gelen metin yazma sayfasında metin yazma bölümünün altında Yazı Seçenekleri bulunmaktadır. O bölüme tıklıyoruz. Gelen menüden yazı gönderim tarihini bir sonraki günü seçiyoruz. Böylece bir kaç gün için bunu tekrarlıyoruz. Böylece sitemiz otomatikmen kendini güncelliyor. Bunlarda Googlenin hoşuna gidiyor tabi.

Düzenli ve Kaliteli Alınan Linkler

Bir çok kişiye göre üstlerde olmanın tek yolu backlinktir. Evet backlink o olmadan üstlerde olmak biraz zor ama eğer içerik özgünse vede güncelse ozaman backlinsizde üstlerde olabilirsiniz. Ama yinede eğer güncellemenizi pek iyi yapamıyorsanız, blogunuzu güncelleyemiyorsanız o zaman biraz backlink alın derim. Tabiki fazla abartamadan. Yoksa direk Sandbox .
( Sandbox Nedir? ) Peki değimlerimizi nasıl yapmalıyız. Ve hangi sitelerle yapmalıyız. Link değişimini link çıkışı az olan siteler ile yaparsanız daha faydalı olacaktır. Ve sitemizdeki çıkışlarında fazla olmamasına dikkat edelim.

PageRank Nedir?

Pagerank metodu Google tarafından, sitelerin birbirleriyle orantılı olarak önemlerini yani kısaca popüleritelerini tespit etmek için bulundu. Bu metod oluşturulurken siteler arasındaki linkler baz alınarak internetteki topoloji örneklendi.

Page Rank'in ana fikri şöyledir: Eğer bir A sitesi B sitesinin linkini yayınlamışsa bunun nedeni B sayfasının A sayfası ziyaretçileri tarafından dolaşılabilecek olarak düşünülmüş olmasıdır. Bu yapıya göre A sayfası B sayfasının pagerankini yükseltmiş olacaktır.

Ancak Pagerank kavramı sadece bunlarla sınırlı değildir. Aşağıda belirttiğim iki fikir de önemli başrol oynar.

  • A sayfası ne kadar yüksek pageranke sahipse B sayfasının pagerank değeri de buna orantılı olarak artacaktır.
  • A sayfasında ne kadar az dışarı link varsa, B sayfasının pagerank değeri o kadar yüksek olacaktır. Bu mantığa göre A sayfası sadece B sayfasını link verilecek değerde görmüşse, B sayfasının pageranki çok daha fazla artacaktır.

Mantığı açıkladıktan sonra, bu sistemi gelin formülize edelim. Başlamadan önce açıklayalım, bu formülü Google'ın iki kurucusundan aldık. Formül şu ana kadar değişilik geçirmiştir ancak temel mantığı halen aynıdır.

A 1, A 2 , ..., An B sayfasına link veren sayfalar olsun. PR(Ak)'yı da A k sayfasının pageranki olarak kabul edelim. N(Ak) ise Ak sayfasının dış sayfalara verdiği link sayısı olsun. d ise 0 ile 1 arasında değişen ve genellikle 0.85 olan bir katsayı olsun.

Bu durumda PageRank'in matematiksel değeri şöyle olacaktır:
PR(B) = (1-d) + d x ( PR(A1) / N(A1) + ... + PR(An) / N(An) )
Belki bu formülün hem basit hem de karmaşık olduğunu düşünebilirsiniz. Basit çünkü sadece birkaç koşula bağlı, karmaşık çünkü hesaplamak için daha önceden başka bir sitenin pagerankini hesaplamanız gerekir.

Aslında bu çok basittir, tüm pagerankleri belli bir değere sabitlerseniz olur biter. Eğer her sayfaya aynı değeri verirseniz; bu değeri kaç alırsanız alın sonuç değişmeyecektir.

Formülü tekrarlamaya başladığınızda sonuç bir önceki hesaplamaya bağlı olarak tekrar hesaplanacaktır. İşlem ilerledikçe pagerank değerleri yerine oturmaya başlayacak, ve bir hesaplamadan diğerine kadar hiçbir değişiklik olmayacaktır.

Rastgele Yürüme Modeli
PageRank değerinin hesaplanmasında formül dışında bir başka model daha vardır. Bu model de internetde dolaşan birinin simüle edilmesiyle, rastgele linkler arasında dolaşılmasıdır.Bir düşünün, birisi bir sayfada dolaşırken bir link dikkatini çeker ve ona tıklayarak o sayfada dolaşmaya başlar. Böylece giderek birçok sayfa dolaşılır .

Page Rank değeri bir ziyaretçinin sayfada harcadığı süreye de bağlı olabilir.
Eğer gidilen bir sayfada geriye dönüş için de link bulunuyorsa olasılık daha da artacaktır. Bu da formülün ikinci terimine denk gelmektedir.İlk terim ise sayfadan çıkılmadan içeri de ne kadar dolaşılabileceği olasılığını modeller. Formülde ifade ettiğmiz d sembolü aslında budur.

Pagerank ve Sihirli değnek

Bazı arkadaşlarımız Pagerankı sihirli bir değnek sanıyor çoğu zaman yani bir Pagerank pr5 olursam birinci çıkarım gibi bir beklenti içindeler sürekli.
Pagerank ile yatıp Pagerank ile kalkıyorlar. Oysa Pagerank tek başına bişey ifade etmeyen Toolbara yansıyan yeşil renkli eğlence çubugunun adıdır. Ve bir kaç büyük blog sitesindede yazıldıgına göre yakın bir zamanda artık toolbardan Pagerank ifadesini tamaman kaldıracak Google. Çünkü tabir-i caiz ise sokaktaki adam için bişey ifade etmiyor toolbardaki yeşil çubuklu Pagerank olayı.
Webmasterlarda o yeşil çubuktaki rakam için milyonlarca dolarlık bir link satış borsası dogmasına yol açıp Pagerank algoritmasını bozdu.

Pagerank iyikide tek başına bişey ifade etmeyen bir olgu...
Arama motoru Google'da sonuç sıralamasında etkili oldugu söylenen 75 kadar kriter vardır. İşte Pagerank bu kriterlerden biridir sadece.

Peki nedir bu kriterler?

Bu sıralama kriterlerinden bazılarını, insanlar çeşitli denemeler, testler, deneme-yanılma yöntemleri yada tesadüfler sonucu keşfetmişler. Hala sıralamada etkili olduğu düşünülen, onlarca kriteri insanların keşfetmesini istemiyor Google mühendisleri...
Olayın dahada açığı ve özeti, insanların tam olarak Google un sıralama mantığını çözmesini istemiyorlar. Olayı örneklemek gerekirse "Tıpkı Coca cola özütünün formülü gibi". Binlerce cola türevi içecek var ama coca colanın tadı hiç birinde yok. Colanın gizli formülü bulunursa bu Coca Cola Co. şirketinin sonu olur. Formül bulunsa, en basitinden biz niye milyon dolar verip amerikadan cola özütü alalım ki kendimiz yaparız. işte şirketlerin gelecegi için sırlı formülleri keşfedilmemelidir felsefesinin mantığı bu"
Bu sebeble Google çok sık olarak sonuç sıralama algoritmasını değiştiriyor. Bugün dogru olan şey yarın yanlış çıkartıyor.A sitenizde uyguladığınız taktik, B sitenizde işe yaramıyorun sebebi işte bundan kaynaklanmaktadır.
insanların daha dogrusu Webmasterların, dev rakipleri microsoftun ve yahoo'nun Google sıralama sonuç algoritmasını keşfetmesini engellemek.
Eger insanlar Google u tam olarak keşfedebilirlerse örnegin ***** siteler, spam siteler,terör siteleri, ilk sıralarda çıkmaya başlar ve Google kalitesini düşürüp yok olmaya mahkum olur. Düşünsenize, Google amcanın tüm sırları iyice keşfedilse ve mesela ermeniler "turkish yada alanya, antalya" diye yapılan bir arama sonucunda ermeni soykırımı diye yaptıkları sayfaları çıkartabilirlerdi.Bir anda milyonları Türkiye düşmanı haline getirebilirlerdi.
Yada bölücü örgüt üyeleri "kahraman kelimesine dair bir aranmada" apo şerefsizini ilk sırada çıkartabilirlerdi.
Ayrıca Google amcanın en büyük iki rakibi, microsoft ve yahoo nun Google u çözüp karşılarına rakip olarak çıkmasını istemiyor Google patronları ve mühendisleri.
Pagerank sıralama kriterlerinden sadece biri. 100 puanlık bir sınav kağıdındaki 20 puanlık bir soru gibi düşünülebilir. Sınavda başarılı olabilmeniz için çözmeniz gereken sorulardan biri gibide düşünebiliriz...
Eger pr6 ve üzerinde degilseniz pekte önemli olan bir kriter degildir Pagerank sizin siteniz için.
Hemen hemen pr3=pr4=pr5 aynı degere sahiptir. Eskiden belki aynı degildi ama artık bu 3 degerde hemen hemen aynı Google amcanın gözünde.
insanlar sahte Pagerank anlaşmaları yaparak bu Pagerank degerlerine çok rahat ulaşabildiginden dolayı sıralamada bu degerleri işin içine katmak pek mantıklı degil diye düşünüyorlar.
Google da onbinlerce dolar maaş alan dünyanın en iyi mühendisleri ve zeki adamları çalışmakta, tek işleri Google arama sonuçlarını daha isabetli hale getirmek, insan faktörünü en aza indirip dogal sonuçları üste çıkartmak.
Link verdiğiniz site, size link veriyorsa Pagerank için bir katkı beklemeyin bu link degişiminden.
Pagerankın ilk çıkış mantığı şu:
" insanların link verdiği site kötü site olamaz. İnsanlar faydalı olmayan bir siteye link vermezler. İnsanların link verdiği bu iyi siteyi belli kriterler çerçevesinde üst sıraya taşıyalım."
Bir makaleden alıntı:

1998 yılından itibaren Google popüler olmaya başladıkça, bir çok Webmasterın hedefi haline gelmeye başladı. Amerikalıların daha dogrusu biz Texsaslıların meşhur bir sözü vardır " Boynuna kement geçirilemeyecek ve binilemeyecek At yoktur." Google'unda boyuna kement geçirilip uysallaşıtırmalıydı bir an önce ve sömürülmeliydi. Ama Google'un kurucuları oldukça zeki adamlar çıktı. insanlar sırlarını çözdükçe Google sıralama algoritması degiştirdi hep. Hala Texsas'ın bozkırlarında dolaşan ve binilemeyen bir attır Google.

Yukarıdaki alıntıda bahsedildiği gibi, insanlar link degişimleri yaparak Pagerank kazanıyor ama bu Pagerankın ruhuna aykırıydı. Pagerank dogal yollardan artmalıydı.
Eger bir siteye link verirseniz, link verdiğiniz sitede sizin siteye link veriyorsa burada dogal olmayan bir link degişim anlaşması olduğunu 6 yaşındaki çocuk bile anlar. Pagerankın çıkış mantığına ters bir durum oldugundan bu tür anlaşmalar her iki siteyede fayda yerine zarar getirmektedir.Bunu aklımızdan çıkartmamamız gerek.
Gerçek Pagerank olayının mantığı şudur ve özellikle yabancı sitelerde görülen bir durumdur,
diyelim ki veritabanları üzerine bir makale yazdınız ve makalenizde tanıttığınız mysql veritabanı içinde mysql.com adresine link verdiniz. Bu durumda,
hem makalenizi okuyan bir ziyaretçiyi dogru yere yönlendirmiş olduğunuz için , hemde bu makaleyi indexlemeye gelen arama motoru örümceğini konuyla ilgili dogru yere yönlendirdiğiniz için, mysql.com Pagerank kazanıyor.
Burada mysql.com bana link verin demedi ama insanlığa faydalı bir iş yapmış oldugundan dolayı bizden karşılıksız link aldığından dolayı pr degeri yükseliyor.
Toolbar Pagerank ise normal internet kullanıcılarına ziyaret ettikleri siteler hakkında onlara çok yüzeysel bilgi verme niteliğinde ve Google amcanın onların ziyaret ettiği siteler hakkında bilgi toplamaya yönelik bir aracı. Dünyadaki tüm sitelerin matematiksel olarak Pagerank degeri toplamı 1 sayısına eşittir.
Şu an 20milyar sayfa oldugu tahmin edilmekte. Bu da demek oluyorki matematiksel olarak Pagerankın gerçek degeri 1/20milyar yani bol sıfırlı bir rakam.
işte insanların algılaması kolaylaşsın diye 0,00545457878781878781787 gibi bir rakamı sembolize olarak pr4 ile göstermiş Google ve bunu toolbara basıyor. Gerçek matematiksel degeri asla yansıtmaz.
Şöyle bir matematiksel yaklaşımıda düşünebiliriz:
0,00545457878781978781787<0,00545457878781979781787 bu iki rakam arasındaki degerlere biz pr4 olarak kabul edelim ve toolbara yansıtalım.
her pr4 'ün gerçek matematiksel degeri farklıdır.
Boşuna toolbar güncellemesini beklemenize gerek yok.Şu an ki sıralamanız neyse 1 saat sonra Pagerank güncellense yine aynı sıralama degerindesinizdir. Pagerankın gerçek degeri kesirli bir ifade oldugunu yukarıda bahsetmiştim. Pay ve Paydaya sürekli yeni siteler girip çıktıgından dolayı, her sitede matematiksel Pagerank kesir degerinin bir parçası oldugundan anlık olarak Pagerankımız sürekli degişiyor. Ama bu toolbara 3 ayda bir yansıyor.
Madem pr3=pr4=pr5 ise bizim Pagerank 6 olmak için ne yapmamız gerekirir sorusunun cevabı ise özetle şu:
Google kurucusu Sergey Brin 'in Pagerank hakkındaki şu sözü bize olayı özetliyor
"İnsanlığa faydalı her sitenin Pagerankı yüksek olmalıdır."
Bizim yapmamız gereken şey insanlığa faydalı bir site yapmak. Yani Türkçe içerikli siteler ile bunu yapmak çok zor.
Cem yılmaz doritos reklamı, temel fıkraları, flash oyunlar, Tckimlik, vergi no,sohbet, liseli kızlar,çiceklerin dili... gibi konuların insanlığa pek bir faydası olmayacağından dolayı maksimum pr5 almakta Türk siteleri.
Pr5 bir siteninde Pageranktan pek bir fayda beklememesi gerek.
İnsanlığa faydalı bir site yaparsanız (hotscripts.com, phpbb.com gibi firefox) gibi pr7 bile olmak çok zor degil.
Bakınız yüzlerce Türk flash oyun sitesi var. Ama kaç tane actionscript ile flash oyun yazıp insanlara kodlarını sunan Türk sitesi var. Cevap sıfır.... Bu yazdığım tarz bişeyi yaparsanız, meksikadanda link alırsınız, japonyadanda link alırsınız , insanlar sizi takdir eder ve link verir...
unutmamak gerek ki Pagerank ile ilgilenen sadece Webmasterlardır.
Sokaktaki adama sorsan Pagerank nedir desen adam "Bana küfür mü ediyor acaba diye düşünür"
Normal internet kullanıcıları yani bizim ziyaretçilerimiz kategorisine giren kesim için Pagerank bişey ifade etmiyor. Şu site pr6 diye o siteye girelim demez kimse. Herkez aradığı bilgiye ulaştığı siteye girer.
Örnegin hotmail.com isterse pr0 olsun. biz ona pr için degil içeriginden faydalanıyoruz diye giriyoruz.
Pageranka genellikle yeni açılan siteler muhtaçtır. ( Google mühendisleride bunu çok iyi bildiğinden, yeni açılan sitelerin pr almasını zorlaştırıyorlar.)
Pageranka çok fazla kafanızı takmayın.
insanlarda kolay kolay Google toolbar kurmaz. En azından Türkler pek kurmuyor.Türkiyede internet kullanma oranı %10 şu an.
10 kişiden 1 kişi internet kullanıyor o bir kişininde Allah bilir kaçı Google toolbar kurar ki.
insanlar, hepsiburada.com, download.com, itiraf.com, siberalem.com, hotmail.com, hotscripts.com, internethaber.com gibi adreslere pr degerleri yüksek diye girmez, içerikleri var diye giriyor...
Eger sitenin içeriği iyiyse bir gelen bir daha geliyorsa, insanlar siteni sık kullanılanlarına ekliyorsa zaten senin sitenin Pageranka falan ihtiyacı yoktur.
Sitenin içerigi gerçekten kaliteliyse zaten sana başka insanlar link verirler ve Pagerankında yükseliyor.
Kaynak: R10.net | Yazan: radmin