BackDoor Makaleleri

mrb arkdaşlar vB-Hacker.com daki seo yarışması için açtığım blogumda backdoor un makalalelerini yayımladım blogda.. umarım yararlı olur..

Bu Yemeğe Malzemelerini mi Yoksa Ne Bulursak Onu Mu Katacağız ?

Bu Yemeğe Malzemelerini mi Yoksa Ne Bulursak Onu Mu Katacağız ?

Yıllardır Google Türk sitelerine neden en fazla PR6 veriyor ?
Sebebi açıkça belli,biz millet olarak hazırcılığa fazlası ile alıştık.
Bir kere kimse özgün içerikten söz etmesin bana.Şu an internette Türk sitelerindeki 20 içerikten 1 'i orjinal 19'u kopyadır.Bu kadar net söyleyebilirim size...
Hele ki backlink merakı yok mu ? Nofollow tanımaz arkadaşlarımız,bloglara yorumlar atarak backlink aldıklarınız sanıyorlar.Yabancılar ise yine mi Türkler diyorlar...
İnanın bunu bizim kadar sık yapan dünyada hiç bir ülke yok.

Backlinklerle ilgili bildiğiniz herşeyi çöpe atın.
Haydi gelin baştan başlayalım.

Backlink nedir ?

Backlink, geri dönüş linki.Yani kaynağa dönüş linki manasında...
Google'ın mantığına göre link alan site güzeldir.Kötü olan bir siteye insanlar neden link versin ki ?


1) Link Çıkışı ve PageRank Mantığı

Peki Google bu kadar aptal mı sizce ?
Yüzlerce kraloyun sitesinden,nakliyat sitesinden,sohbet sitesinden linkler alıyorsunuz.Evet olumlu sonuçlar elde ediyorsunuz,ancak bu olumlu sonuçlar aldığınız tüm backlniklere bağlı değildir.
Aslında link çıkışı 3 ile sınırlı PR1 siteden link almak 100 link çıkışı olan bir PR3 siteden veya 300 link çıkışlı bir PR4 siteden daha çok avantaj sağlar.
Ayrıca güzel backlink almış olursunuz,link çıkışının sınırlı olması ilgi çekmenizi ve hit almanızı da sağlayabilir.

2) Eşdeğer İçeriğin Anlaşılamayan Eşsiz Önemi
Şöyle düşünün,siz bir şarkıcısınız.Bir şarkı yaptınız.Çok tutup,herkes tarafından dinlenmesini istiyorsunuz.Bunun için sizin konunuzla ilgilenen bir prodüktörden veya sizinle aynı tarzdaki bir şarkıcının desteğini mi almak daha önemli,yoksa herhangi bir prodüktörden veya şarkıcıdan destek almak mı ?
Günümüzde yapılan link tarlaları,bir rock şarkıcısının albüm yapmak için Kumkapanına gitmesinin eşdeğer bir durumu.
Eğer gerçekten güzel PageRank dereceleri almak ve üst sıralarda listelenmek istiyorsanız muhakkak eşdeğer içeriklerden link almalısınız.

3) Fazla Backlink Göz Çıkartır !
Unutmamanız gereken en önemli noktalardan birisi şu ki , fazla backlinki olan site her zaman üstte çıkmaz.Çıksa da her zaman için geçicidir.Ve geçici bir başarı,asla başarı değildir.
Bugün Google da üst sırada çıkmak istiyorsanız bunun en önemli sebebi hit alma amacınızdır.Ancak şöyle düşünün,5 günde 1. sırada çıkıp,orada 3 gün kalıp,günde 100 hitten 300 hit alacağıma, 50 günde etik seo yaparak 1. sırada çıkıp orada çoook uzun günler kalıp hit makinesi oluşturabilirsiniz...
Burada kastetmek istediğim şey backlink alırken kesinlikle acele etmeyin.
Her gün 5 adet link değişimi yapın,bu sayı en fazla 10 'u bulsun.
Google sandığınız çok daha zeki.Sizce hangi site açılır açılmaz binlerce backlink alabilir ki ?

Neyse bir makalenin daha sonuna geldik.Umarım biraz olsun ne demek istediğimi anlatabilmişimdir...

Spam nedir ? Neden Yapma(ma)lıyım ?

Spam yararlıdır.
Evet spam yararlıdır.Bilinçlice yapılan her spam size binlerce ziyaretçi getirir.
Zaten şu sıralar Google'ın arama algoritmasında sorunlar varken spam yapabilirsiniz.

Peki neden spam yapmalıyız ?

* Spam size kısa vadede çok büyük geri dönüşler yapar.Hele hele yeni açılan bir site iseniz,hem Google'ın teşvik amaçlı yeni sitelere verdiği önemi de hesaba katarsanız,muazzam hit potansiyeli var.
* Hem spam yapmak çok kolay.Bakın mesela,spam keyword mü arıyorsunuz,yazın Google'a alakasız alakasız piyasa mankenleri ismini yanyana.Açın siteyi kopyalayın keywordu.
* Kolaylığı bu kadar ile de kalmıyor,hemen site altına döşeyin,boyutunu da küçük kılın.

Peki bunları yaptıktan sonra ne olacak.Hitiniz ciddi anlamda artacak...
Ama anahtar nokta şu, NEREYE KADAR ?

Google dünyanın en zeki mühendislerinin çalıştığı bir yer.
Sizin düşündüklerinizi onlar çoktan düşünmüş oluyor.
Ancak şöyle bir durum var ki,onlar tüm siteleri tek tek kontrol edemiyorlar.Otomatik kontrol eden sistem arayışına giriyorlar.
Ve hiç ama hiç merak etmeyin,eninde sonunda yakalanıyorsunuz.Ve bu sefer öyle bir duygu ki,karşı karşıya kaldığınız hayal kırıklığı sizi çok daha fazla manevi zarara uğratıyor...
Tüm elde ettiğiniz hitler,reklam gelirleri vs. vs. herşey elinizden kayıp gidiyor.

Peki neden spam yapmamalıyız ?

* Spam çok kısa vadeli bir hit kaynağıdır.
* Muhakkak ki eninde sonunda yakalanırsınız ve bu açıkladığım üzere sizin için çok üzücü olur.
* Göze hiç hitap etmez.Binlerce keyword her yanda.Gerçekten kaliteli içeriğinizin altına spam yerleştirirseniz,kaliteli içerik spamın yanında ağlar.
* Spam çok göze batar,siteye giren bilinçli ziyaretçiyi rahatsız eder.
* Spam yapmak etik olarak uygun değildir.Elde ettiğiniz tüm kazançlar sizin hakkınız değil emin olabilirisiniz.Bilmiyorum dîni inancınız var mı,ancak emin olun bu yapılanın kul hakkı yemekten bir farkı yok.Reklam verenin de hakkını yiyorsunuz,aslında o içeriğe ulaşmak amacında olmayan ziyaretçinin de.

* En önemli detayı eminim ki herkes atlıyor.Bizim bu kadar Google ile içli dışlı olmamızın sebebi hedefli ziyaretçi çekmektir.Sitenizin içeriği ile en ufak alakası olmayan,adult ağırlıklı kelimerle siteye çektiğiniz ziyaretçi sitenizde ne kadar zaman geçirecek sanıyorsunuz ? Diyelim ki siteye girdi, o spamların içinde hangi reklamınız dikkatini çekecek de tıklayacak ? Hepsini geçtim,siz o ziyaretçiyi reklamlarınıza tıklatacak kadar sitenizde tutabilecek misiniz ?

Tüm bunları gözden geçirin ve karar verin.
Sizce spam yapmak sizin etik anlayışınıza uyuyor mu ?
Spam size ne kadar yarar sağlayacak ?

Asla unutmayın ki '' Küçük insan hep büyük görünmek ister ama hep küçüktür ''
Ne yaparsanız yapın,hak ettiğinizden yüksek şeyler alamazsınız.
Gelin siz de faydalı şeyler yapın, internetteki SPAMcı Türkler damgasını sildirelim...

MetaTaglar Gerçekten Etkili mi ? Nasıl Bir MetaTag Kullanmalı ? [ 10 Adımda MetaTag ]

SEO ile uzaktan yakından alakası olmayan,bilgisiz ve deneyimsiz bir kaç kimsenin yazdığına göre MetaTag'lar bütün Arama Motorları için kilit nokta.Hatta bazı SEO'cu arkadaşlar -olduğunu sananlar- yapılacak işlemler arasına '' Meta Tag Optimizasyonunu '' ekliyorlar.
Elbette bazı MetaTaglar etkili,ancak bunlar sadece size görsel olarak avantaj sağlayacak.Bunları da şimdiki makalemde yayınlayacağım.
İlk olarak MetaTagların yapılarını inceleyelim ...
Ben ise her MetaTagın ne kadar önemli olduğunu 5 yıldız üzerinden sizlere niteleyeyim..

Sıralama Kriterleri

Tek Yıldız (*) = Önemsiz
İki Yıldız (**) = Fayda Sağlamayan
Üç Yıldız (***) = Orta Derecede Etkili
Dört Yıldız (****) = Görsel Açıdan Etkili
Beş Yıldız(*****) = Sıralama Açısından Etkili



Meta Taglarımız


1) Abstract Meta Tagı (*)
Açıklama : Tek cümle ile sitenin açıklamasını içerir.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :


2) Author Meta Tagı (*)
Açıklama : Site tasarımcısının adını içerir.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :

3) Copright Meta Tagı (*)
Açıklama : Sitenin telif hakkı ile ilgili bilgiler içerir.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :

4) Description Meta Tagı (****)
Açıklama : Sitenin açıklamasıdır.Eğer site DMOZ'da ekli değilse,Google arama sonuçlarında Site Adının hemen altında yazan yazıdır.Esasında buraya spam keyword doldurmak hiç ama hiç akıl kârı değildir.Kesinlikle saçmalıktır.3-4 cümle ile özetlenmiş,arama sonuçlarında okuduğu zaman kullanıcıyı çekecek,mümkünse içinde site içeriği ile ilgili kelimeler sıkça geçecek -abartmadan- bir açıklama yazılmalıdır.
Önem : Google görsellikte önplana çıkartır,çok nadir olarak sonuçları etkileyebilir.
Kod :

5) Keywords Meta Tagı (***)
Açıklama : Tecrübelerime dayanarak,etkisin oldukça zayıf olduğu söylenebilir.Ancak yine de her sitenin uygulaması webmaster menfaatinedir.En ufak olumlu tepki bile kârdır.Bu sebeple keywordler eklenmelidir.Dikkat edilmesi gereken husus ise en fazla 20-25 kelime sınırıdır.Kelimelerin tamamı SİTE İÇERİĞİ İLE ALAKALI olmalıdır.Saçma sapan adult keywordler doldurmanın kimseye faydası yoktur.Araya muhakkak virgül konmalıdır - tercihen virgül sonrası bir boşluk sonra kelime sonra tekrar aynı döngü-.Virgül konulmaz ise tüm yazılanlar tek kelime gibi algılanır
Önem : Ciddiye alındığı söylenir,ancak ben aşırı derecede olumlu hiçbir etkisini göremedim.Yine de deneyin
Kod :

6) Language Meta Tagı (**)
Açıklama : Site dilini bota tanımlar.Google Botun ihtiyacı çokça yoktur.Ancak yönlendirme amaçlıdır,üşengeç botu üzmez,kalbini kazanır
Önem : Mümkünse düzenlenmelidir.
Kod :

7) RefreshMeta Tagı (*)
Açıklama : Oldukça gereksiz,bir o kadar da tehlikelidir.Bu taga kızan botlar olup,gönül koyabilir.Nadir uğrar,geldi mi de pek indexleyesi gelmez.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :

8) Revisit Meta Tagı (*)
Açıklama : Botu bir daha ne vakit çağıralım meta tagıdır.Bot fazla ilgi alaka sevmez.Yalaka adamla hiç uğraşamaz.Siz en iyisi ona hiç,şu vakitte gel bu vakitte gel demeyin.Emri-Vaki algılar,direk kızar.En iyisi bu tagı hiç kullanmamak
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :

9) Robot Meta Tagı (*)
Açıklama : Sayfanın indexlenip indexlenmemesi konusunda gerekli bir koddur.Eğer botun ziyaret etmemesi için kullanacaksanız robots.txt dosyasından da disallow vermeniz önerilir.index komutu verip beni indexler misin diyebilirsiniz,ancak oldukça gereksizdir önerilmez.
Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.
Kod :

10) Akıllı Webmaster Meta Tagı (*****)
Açıklama : Descriptionu,Keywordu,bir de garanti olsun diye Language metasını ekler.Başka hiçbirşey yapmaz.Çünkü bilir ki arama motorları üstten indexlemeye başlar.Ve her satır kaybı site içerisindeki içeriğin önemini biraz daha arttırır.
Önem : Arama Motoru Optimizasyonundaki en önemli etkendir.
Kod :

Sandbox'a mı Girdim ? Sandboxtan Nasıl Çıkarım ? Neden Sıra Kaybediyorum ?

Neden Sıra Kaybediyoruz ?

Son günlerde tüm forumlarda, herkesin dilinden düşmeyen bir kavram söz konusu sandbox.

Ancak işin anlaşılmayan kısmı, her sıra kaybının sandbox olmayacağıdır.

Öncelikle bilmelisiniz ki, SEO işleminin temelinde sabır yatar. Şayet ki var olan teknikleri uygulayarak sıra kazanacaksanız, unutmayın ki işlem sonrası Google’ın tepkisini ölçmek işin en sancılı kısmı olacaktır…
Her yaptığınız değişikliği Google’ın anında fark etmesi imkânsızdır…
Çünkü Google internete yaydığı botların getirdiği sonuçları yorumlayarak sıralamaya dahil eder.

Yaptığınız değişikliklerin, ciddi sonuçlar getirmesi için 1–4 hafta arası bir süre gerekmektedir. Ancak bilmelisiniz ki yaptığınız her işlem olumlu sonuç getirmeyecektir. Alacağınız her sonuç, uygulama sıklığınıza ve kullandığınız tekniğe göre değişkenlik gösterecektir.

Gelelim konumuza
Her alacağınız sonuç olumlu olmayacaktır.
Sıralama kaybı doğaldır. Bunun sebepleri çeşitlendirilebilir.

Örnek olarak; rekabetli bir kelimede sıra kazanmak istiyorsanız, sizden daha fazla çalışan rakibiniz önünüze geçebilir. Bu durumda sıra kaybı, sıralamada yükselmeniz kadar doğaldır. Unutmayın ki siz de üst sıraya çıktığınızda, eskiden o sırada bulunan siteyi aşağı itmişsinizdir.

Son günlerde r10.net ‘de sıkça görülen şeylerden birisi de sıra kaybı ile ilgili her gün açılan konular oldu.
Sandbox sözcüğü öyle kullanılmaya başlandı ki, sanki her sıra kaybı sandbox demekti.

Sıralama kaybının temel mantığına inmek için, ilk olarak Sandbox’ın ne demek olduğunu inceleyelim…
Sandbox, Google’ın yeni açılan ve ani çıkış gösteren siteler için koyduğu bir filtredir.

Google’ın en çok değer verdiği noktalardan birisi, güncel içeriktir. Çoğu kişi sadece link değişimlerine yöneliyor ve çoğunlukla Sandbox’a düşüyorlar.

Google’ı anlamak için Google gibi düşünün. Google, bugün dünyanın en büyük arama motoru oldu ise muhakkak ki çok başarılı sonuçlar verdiği için olmuştur. Kaliteli siteler yukarıda listelenir. Google’ın kaliteli site kriterlerinin başında, herkes tarafından kabul edilen backlink geliyor olabilir.
Ancak unutmayın ki backlink sadece botu siteyi sıkça ziyaret etmeye zorlamaktır, güncel içerik ise sitenin Google’ın gözündeki kalitesini arttıran ana etmendir.

Sandbox’ın mantığında da, aynı şey yatmaktadır.
Güncel içeriği olmayan, orijinal şeyler yayınlamayan, hantal bir siteye insanlar bir anda neden bu kadar link versin ki?
Google bunu tespit ettiği an, Sandbox filtresini devreye sokmaktadır. Sandbox’un temeli budur.

Gerçekten güncel, kaliteli, domain adınızla ilgili, orijinal ve imla kurallarının sıkça kullanıldığı ( komik gelebilir ama inanın bunun da bir etkisi var ) bir içerikte link almanız Google ‘ı şaşırtmaz.

Sitenizi sıkça ziyaret eden Google Bot güncel ve orijinal içeriği gördüğü zaman, PageRank dışındaki kullanıcıyla paylaşmadığı, kendi gözündeki değeri muhakkak ki artacaktır…

Bunun da sıralamanızı direk olarak etkileyeceğinden emin olabilirsiniz…

SEO'nun En Önemli Bölümü ; 10 Adımda Site İçi SEO Nasıl Yapılır ?

Site İçi SEO ‘da Dikkat Edilmesi Gerekenler

Webmasterların, SEO işlemi sırasında, en çok göz ardı ettikleri noktalardan birisi de sayfa bazlı ( On-Page ) SEO işlemidir.
Sayfa içi SEO denildiği zaman akla ilk gelen faktörlerden birisi metatagdır. Metatagları arama motorlarına siteyi tanıtan yararlı kodcuklar bütünüdür. Bu hususta r10.net te daha önceden yayınladığım makalede Metatagları etkilerine göre kategorize etmiş,anlamlarını ve kullanışlarını açıklamıştım.
Ancak bilinmelidir ki, site içi SEO işlemi sadece Metataglardan oluşmuyor.
Site içi SEO işlemini uygulamak ve tam detayları ile kavramak için temel de olsa tasarım bilgisi gerekiyor.

Web sayfasına SEO işlemi uygulamak isteyen bir webmaster öncelikle ne yapmalıdır?

1) Tüm tasarımlarınızı ve sitelerinizi aşağıda vereceğim bilgilere göre objektif olarak değerlendirin.
2) Söz konusu değişikliklerin, tekrar değerlendirilmesi uzun bir sürece yayılabilir. Bu noktada sabrınızı koruyup, tasarımsal değişikliklerinizi geriye almamanızda fayda var. Sabırlı olmanız gerekiyor. Emin olun, hak ettiğiniz değeri göreceksiniz.
3) Sitenizi, öncelikle insanlara karşı bilgi vermek veya bilgi vermelerini sağlamak amacı ile kurduğunuzu unutmayın. Hitap ettikleriniz arama motorları değil, kullanıcılardır. Bu sebeple, öncelikle göze hitap eden bir tasarım oluşturun, tasarım üzerine uygun bir şekilde SEO işlemi uygulayın.


1) Altın Anahtar; Güncel Teknolojiler

Doğru : En yeniyi,en doğruyu takip eder,bir diğer deyişle modayı takip ederseniz Google’ın gözüne girersiniz
Yanlış : Hantallaşmış,çağdışı eski teknolojilerden uzak durun.

Google, güncel teknolojileri seviyor. Şu sıralar moda olan tasarım çeşitlerini incelediğinizde sıkça duyduğunuz Web 2,0 ismiyle muhakkak karşılaşacaksınızdır. Web 2,0 tasarım ve içerik sunumu açısından Web’in son çağıdır. İçeriğin sade ve net olarak kullanıcıya sunumu,içeriksel olarak gelen yeniliklerdendir. Söz konusu makalemiz site içi SEO’ ya yönelik olduğundan tasarımsal değişikliklerden bahsedeceğiz.


2) Eski Nesil Tabloları Sitenizden Def Edin

Doğru : CSS ile yeni nesil tasarımlar yapın.Sayfa yerleşimlerini sizin için daha kolay hale getirin.
Yanlış : Eski tip iç içe geçmiş,kenarlıksız tablolardan vazgeçin.

İç içe geçmiş tablolar, sıfırlanmış tablo kenarlıkları. İstediğiniz yazıyı, resmi veya herhangi bir interaktif ögeyi sayfaya özgürce yerleştirmek için tablolar kullanmanız gerekmiyor. İç içe geçen tablolar,her web tarayıcısında aynı gösterilmediği için, Google tarafından sevilmez. CSS adı verilen teknoloji sayesinde, div tagları içerisinde sayfa içi yerleşim yapmanızı sağlar.İnternette kısa süreli bir araştırma sonrası,CSS ile ilgili pek çok araştırma yapabilir,sayfanızı daha çok kullanıcıya ulaşabilir hale getirebilirsiniz.


3) Sitenizi Renklendirin

Doğru : Hedef kelimeyi kalın ve renkli bir şekilde (özellikle kırmızı) yazmanız avantaj sağlar.
Yanlış : Tek renkte,sıkıcı siteler hem ziyaretçiyi hem Google’ı mutsuz eder J

Hedeflediğiniz kelimeyi vurgulamanının öneminden az önceki maddede bahsetmiştim. Bir diğer önemli husus ise önemli noktaları ve başlıkları renklendirmektir. Farklı renkle yazılan yazılar,makalelerin can alıcı kısımlarıdır.Bu sebeple Google sözkonusu sözcüklere daha fazla önem verecektir. Hedef kelimenizi renklendirerek SEO’da avantaj sağlayabilirsiniz.


4)W3C Standartlarına Uyumluluk

Doğru : W3C Standartlarına uyumlu tasarımlar kullanın.Tüm browserlara tam uyum sağlayın.
Yanlış : Bildiğiniz gibi tasarım yapmaktan vazgeçin,kodların standartlara uyumluluğunu denetleyin.

Yazdığınız tüm kodlar, internet tarayıcısı ( Internet Explorer, Firefox gibi ) tarafından yorumlanır. Yorumlanan bu kodlar, tarayıcı tarafından görüntü haline çevrilmektedir. Ancak HTML kodları son günlerde öyle çeşitlilik gösteriyor ki,bunu her internet tarayıcısı farklı yorumlayabiliyor.
Daha önce de muhakkak duymuşsunuzdur, bir web sitesi Internet Explorer’da düzgün görüntülenirken,Firefox da bozuk görüntülenir. Bunun sebebi web sitesinin Web Standartlarına uygun bir şekilde tasarlanmamış olmasıdır.f
Google, dediğimiz üzere kaliteli sonuç vermek için yazılmış bir arama motorudur. Bu sebeple Google, tüm internet tarayıcılarında kusursuz şekilde görüntülenen sitelere öncelik verir. Bu sebeple Web Standartların uyumluluk çok önemlidir.
Web standartlarına uyumluluk ile ilgili ; …… sitelerine ziyaret edebilirsiniz.


5)Başlıkları ve Alt Başlıkları Tagları ile Zenginleştirme

Doğru : Hx tagları ile başlıklar oluşturup,SEO ‘da ciddi avantajlar sağlayabilirsiniz.
Yanlış : Font tagını kullanmak yerine,şu sıralar moda olan hx tagını kullanmak çok daha mantıklı bir davranış olacaktır.

Yeni Web Standartları ile yeni bir başlık belirtme tagı ortaya çıktı.

…..

arası rakamları değişken taglar belirlendi. En büyük başlık

tagı iken , en küçük ise

tagı olarak belirlendi. Hepsi ayrı fontlardaki başlıklara karşılık gelmektedir.
En etkili tag

tagıdır. Etki sıralaması da rakam düştükçe düşecektir. Burada,Google’ın mantığı büyük yazılan bir cümle veyahut bir başlık kullanıcının dikkatini çekmek için yazılmasıdır. Düşünün ki,bir makalenin, sadece ana başlıklarını okuyarak da konu hakkında fikir edinebilirsiniz. Bu yüzden başlıklar, Google’ın gözünde çok değerlidir…


6)Kalın ve İtalik Yazı ile Botun Dikkatini Çekmek

Doğru : Kalın ve italik yazılar kullanarak,hem kullanıcının hem botun dikkatini hedef kelimeye çekin.
Yanlış : Tek düze fontlarla yazılmış yazılarla,hem botu hem kullanıcı sıkarsınız.

Yeni SEO Teknikleri bulmak için çabalıyorsanız, muhakkak ki empati yapmanız gerekiyor. Google kaliteli sonuçlar vermek istiyor, bu sebeple sayfa içerisinde anlatılmak istenen ana konuyu tespit edip ona göre sıralama yapmalı. Kendisinde varolan 4 Milyar indexli sayfayı tek tek okuyup, insan gücüyle ana konuyu tespit etmesi imkânsız olduğu için bunu belli bir kod sistemine bağlayarak belirlemeli.
Örneğin; kalın ve italik yazılmış yazılar…
Her sayfa dâhilinde, önemli noktalar her zaman kalın olarak imlenir. Kendi makalelerimde de önemli noktalarda kullanıcının dikkatini çekmek için kalınla yazar veya altını çizerim. Sizde hedef kelimenizin bulunduğu yerleri abartmadan, kalınla yazabilir, arama motorunun dikkatini o kelimeye yönlendirebilirsiniz.


7)Sayfa İçi Linkleme Sistemi

Doğru : Her sayfanın tek tek Google’a tanıtılması,altsayfalardan hit almanızı sağlar.
Yanlış : Sadece anasayfadan hit almaya çalışmak,sığı düşünmektir.

Sayfa içindeki bölümlerinizi, Google’a tanıtmanız, sadece anasayfadan değil alt sayfalardan da ziyaretçi almanızı sağlar
Sayfa içindeki bölümlerin isimlerini, hit almak istediğiniz kelimeleri içerir bir şekilde yazmanız menfaatinize olacaktır. Ayrıca a href tagı içersinde title=” Sitenizi açıklayan gramerlere uygun bir şekilde yazılmış,hedef kelimeyi içeren cümle “ kullanmanız ve bu cümleyi kelime cenneti değil,düzgünce kurulmuş bir cümle şeklinde yazmanız gerekir.


8)Bilinmeyenleri Bilin: Orion Algoritması

Doğru : Orion algoritmasına göre içerik oluşturun,geleceğe hazırlıklı olun.
Yanlış : Alakasız kelimelerle siteleri şişirirseniz,spam filtresine yakalanırsınız.

Google’ın geçtiğimiz sene içerisinde “Ori Allon” dan satın aldığı algoritmayı şimdiden uyguladığını varsayıp,yeni düşünce stratejileri oluşturmak gerekiyor…
Yeni sisteme göre,kelimeye göre değil,ilgili kelimelere göre listeleme yapılıyor.Böylece birbirinden bağımsız ve ilişkisiz konularda kelimeler içeren,kelime yığınlarından oluşan sitelere karşı bir koruma sistemi geliştiriliyor,aynı zamanda orijinal içeriğe sahip,sadece konuya yönelik olan makaleleri ön plana çıkartıyor.
Orion Algoritmasına göre ;

“ Araba ” kelimesinde arama yapan bir ziyaretçi için, “ Araba Fiyatları” , “Araba Modelleri” , “ Otomobil Ücretleri” gibi alakalı kelimeleri de arka planda aramaya katarak ona göre arama sonuçlarını veriyor.

Bunun için; sitenizde, hedef kelimenizle doğrudan veya birinci derecede dolaylı yoldan alakalı olan 20 kelimenin listesini çıkartıp,siteye girdiğiniz içerik dahilinde bu kelimeleri sıkça kullanıp, kalınlaştırmanız menfaatinize olacaktır.


9)Resimlerinizi de Tanımlayın

Doğru : Resimleri tanıtmak bile önemlidir.Google kördür,resimdekileri ona siz tasvir edin
Yanlış : Resimleri direk olarak sitenize atmayın,hepsini isimlendirin.

Site dahilinde kullandığınız tüm resimleri Google’a ve arama motorlarına tanıtın.
Bu tag ile ( alt=’resim ile alakalı olan kelimelerin en fazla 5 tanesini aralarına virgül koyarak tanıtınız’ )
Böylece resmin site ile ilişkisini tanıyan arama motoru örümcekleri,interaktif içeriği de görüp sitenizi ödüllendirecektir.


10)Hep Güncel , Hep Orijinal , Hep Aynı Çizgide Devam Edin

Doğru : En güncel,en orijinal içeriğe sahip olan siteler her zaman ödüllendirilir.
Yanlış : Sabit içerikli sitelerden Google nefret eder. Siz de güncel olun,Google’ın kalbini çalın.

Sitenizi kurduğunuz günden beri,tek hedefiniz olsun. Hep aynı içerikten devam edin. Geçmişten beri aynı içerikte istikrar içinde devam etmeniz,Google’ın dikkatini çekecektir.
Orijinal içeriğin öneminden ise ne kadar bahsetsek azdır

Tüm yazdıklarımı uygulamanız “ İyi Derecede Site İçi SEO İşlemi ” uygulamanızı sağlar.

Makalenin içeriği tamamen backdoor'a ait olmakla beraber makalelerimi yayınladığım Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Teknikleri 'da yayınlanmaktadır.

Hepinize bol hitli günler diliyorum

XFN Nedir ? Yoksa Farklı Bir SEO TXFN Nedir ? Yoksa Farklı Bir SEO Tekniği mi Doğuyor ?ekniği mi Doğuyor ?

Hepimiz web sitemiz için link değişimi yapıyor,blogroollarımıza linkler ekliyoruz...
Peki daha nitelikli bir link nasıl oluştururuz diye düşünürken,XFN sistemini keşfettim.
XFN sistemi ile,link verilen site ile olan ilişkinizi tanımlayabiliyorsunuz.Türkiyede duyulmamış ve bilinmeyen bu tekniği ( Sadece Profesyonel SEO Hizmeti verdiğim müşterilerime uyguladığım ) tüm Türk Webmaster alemine açıklıyorum.

XFN'in amacı,link verilen sitenin sahibi ile link veren sitenin sahibinin arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Sizin de bildiğiniz üzere Google yeni teknolojilere oldukça meraklı ve XFN Projesinin sitesini PR8 ile ödüllendirmiş.Demek ki Google bu linkleme sisteminden haberdar ve bu linklere önem veriyor.


XFN Nasıl Kullanılır ? Ne Fayda Sağlar ?

XFN link içine yerleştirilen ek bir koddur.Dediğim üzere sitelerin birbirleri olan ilişkileri belirler.
Peki XFN 'i linklerime nasıl yerleştiririm ?
Şöyle bir örnek verelim ;

"Arama Motoru Optimizasyonu" rel="friend met">SEO

Yukarıdaki örnekten şu iki sonucu çıkartabiliriz:

  • Sitenin sahibi ile Hacıvat biribiriyle daha önce buluşup, görüşmüşler. Bunu rel için verilen "met" değerinden anlıyoruz.
  • Ayrıca bu iki kişi (site sahibi ile Hacıvat) çok iyi arkadaşlar. Bunu bize rel için verilen "friend" değeri aktarıyor.
Gördüğünüz üzere normal bir linkten farklı olarak rel=''friend met'' içeriyor.Yani rel= dedikten sonra gerekli olan etiketi tırnak içerisinde gireceğiz.


XFN için kullanılabilecek değerler

Kaynak: XFN 1.1 profile ; http://www.mutasyon.net/makaleoku.asp?id=807

Açıklamalar:
Simetrik (symmetric): Karşılıklı ilişkiler için kullanılır. Örneğin Ali Veli ile kardeş ise, Veli de Ali'nin kardeşidir.
Geçişli (transitive): Bazen iki bağlantıdan üçüncü bir bağlantıya ulaşılabilir. Örneğin Ali Veli ile aynı yerde çalışıyor ve Veli de Mehmet ile aynı yerde çalışıyorsa Ali ile Mehmet de mecburen aynı yerde ekmek paralarını kazanıyorlar demektir (Tabiihayat şartlarından dolayı ek işleri yok ise).


Arkadaşlık (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
  • contact (iletişim, kontak): Nasıl irtibata geçebileceğinizi bildiğiniz herhangi bir kişi. Çoğu zaman simetrik.
  • acquaintance (tanidik): Selam vermekten daha öteye gitmeyen ve belki bir iki kez konuşmuşluğumuz olan tanıdık bir kişi. Çoğu zaman simetrik.
  • friend (arkadaş): Arkadaşlığımız olan birisi. Yurttaş, ahbap veya iyi bir arkadaş. Çoğu zaman simetrik.
Fiziki
  • met (yüz yüze): Daha önce kendisiyle yüz yüze buluştuğumuz bir kişi. Simetrik.
Mesleki (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
  • co-worker (iş arkadaşı): Beraber çalıştığımız veya bizimle aynı firmada çalışan bir kişi. Simetrik. Normalde geçişli.
  • colleague (meslektaş): Bizimle aynı meslekten olan veya üniversitede aynı bölümde okuyan birisi. Simetrik. Çoğu zaman geçişli.
Coğrafi (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
  • co-resident (ayni çati altında): Beraber aynı çatı altında oturduğumuz kişi. Simetrik ve geçişli.
  • neighbor (komşu): Yakın çevremizde, belki bir kaç kapı veya sokak uzaklıkta ikamet eden birisi. Simetrik. Çoğu zaman geçişli.
Aile (aşağıdaki değerlerden sadece birisi kullanılabilir)
  • child (çocuk): Kendi öz çocuğumuz veya evlatlık edindiğimiz kişi. Tersi ebeveyn (parent).
  • parent (ebeveyn): Çocuğun (child) tersi.
  • sibling (kardeş): Bizimle aynı anne babadan olan kişi, kardeş. Simetrik. Normalde geçişli.
  • spouse (eş): Evli olduğumuz kişi. Simetrik. Geçişli degil.
  • kin (akraba): Bizimle (uzaktan) akraba olan bir kişi. Simetrik, normalde geçişli.
Romantik
  • muse (ilham verici): Kendisinden ilham alınan kişi. Tersi yok.
  • crush: Kendisine abayi yakmiş (yani aşık) oldugumuz kişi. Tersi yok.
  • date: Kendisiyle çıkılan (buluşulan) kişi. Simetrik. Geçisli değildir.
  • sweetheart: İçli dişli, sırdaş ve mahrem olan kişi. Bu normalde bir kere kullanılır. Simetrik. Geçişli değildir.
Kişisel
  • me (ben): Kendimiz için başka bir link (URL), örneğin diğer internet adreslerimizi belirtmek için. me değeri kullanılırsa, diğer XFN değerleri kullanılamaz. Ayrica me için simetri zorunludur.
Sizler de bu tarz ilişki tanımaları ile botlara siteler arası ilişkinizi gösterebilirsiniz.

Peki bunun,SEO Açısından faydası ne olacaktır?

Örneğin ; muse etiketi ile süslenmiş bir link mantıken Google'ın gözüne batacaktır.Bu kadar boş link değişiminin içinde bu siteye muse denilmiş ( yani üstte belirtildiği üzere ilham verici )
Demek ki bu site güzel olmalı ki böyle bir link almış...
Farklı kombinasyonları kafanızda canlandırıp dilediğiniz gibi linklerinizi botlarla tanıştırabilirsiniz.

Bir www.seoteknikleri.com makalesinin de sonuna geldik...
Sadece müşterilerime karşı kullandığım SEO Tekniklerinden birini daha sizinle paylaştım.Her ay böyle gizli köşede kalmış,etkili olabilecek SEO Tekniklerini blogum üzerinden paylaşacağım...
Hepinize bol PageRank'lı günler ...

Makale içeriği tamamı ile özgün olup tarafımdan yazılmıştır.
Blogumda yayınlanmaktadır, www.seoteknikleri.com

Yeni Başlayanlar İçin SEO Nedir ? Tüm Detayları ile SEO Nasıl Yapılır ?

İlk olarak yazımın anlatım dilini basite indirgeyeceğim, tüm terimleri bütün detayları ile açıklayacağım.
Sıkça duyduğunuz bir kaç terim ve açıklamasından bahsedelim...

Terimlerimiz

SEO: Arama Motoru Optimizasyonu sözlüğünün İngilizce karşılığı ve kısaltmasıdır.
PR: PageRank kelimesinin kısaltmasıdır.
PageRank: Google'ın sayfa sıralama sisteminde kullandığı bir teknolojidir. Bu mantığa göre '' Bir webmaster bir siteye link verdi ise o site muhakkak güzeldir.Güzel olmayan bir siteye niye insanlar link versin ki '' Bu mantığa göre Google'ın sitelere verdiği değere PageRank denir.
Page Rank Güncellemesi: Google her 3 ayda bir sitelerin PageRank değerini günceller,buna PageRank güncellemesi denir.
Backlink: Bir siteden aldığınız linke backlink denir.
Metatag: Siteyi Google vb. arama motorlarına tanıtıcı koddur.Detayları makalelerimde okuyabilirsiniz.
Sandbox: Sıkça duyduğunuz bu kelime, PageRank arttırmak amacı ile girilen link değişimlerinin abartılması sonucu, Google'ın siteye verdiği cezadır.Aynı zamanda SPAM adı verilen farklı teknikler kullanan kimselere Google tarafından verilen geçici cezalardır.Bu ceza sonucu kimsenin Google'dan en çok hit aldığı kelimede büyük zarara uğraması muhtemeldir.Kişi bu kelime öbeğinde ilk sayfa çıkıyorsa bir anda 10. sayfaya düşebilir.
Google Ban: Yukarıda verilen örneklerde olduğu gibi,kural ihlali yapan webmasterın indexlerinin tamamen silinmesi olayıdır.Google da hiçbir sayfanız kalmaz.
DMOZ: Dünyanın en büyük dizinidir.PageRank değeri 8 olduğu için ve Google anormal derecede önemsediği için herkes oraya eklenmek ister.Ancak DMOZ sadece kaliteli siteleri listeler.

Genel olarak terimlerden bahsettik.
Şimdi nasıl SEO yaparız ondan bahsedelim...
Ancak bir websitesi nasıl oluştururuz ondan bahsedelim.

Bir Websitesi 3 Adımda Nasıl Oluşturulur ?

1)SEO yapmamız için,ilk olarak optimizasyonu uygulayacağımız bir sitemiz olmalı.
Bir web sitesi edinecekseniz,bir domain veya hostinge ihtiyacınız olacaktır.
Domain: Google.Com gibi site adreslerine domain denilir.
Hosting: Esasında her web sitesi dosyalardan oluşur ve bu dosyaları devamlı yayında tutacak bir bilgisayar gerekir.Devamlı dedik,çünkü bir websitesi 7/24 açık olmalı ki ziyaretçisine her zaman ulaşabilsin.Bunun için günün her saati açık olan güçlü bilgisayarlar vardır.Bunlara adı server verilir.Bu makinelerde yayın yapmak için,aldığınız paketlere hosting denir.

2)
Bir web siteniz yok mu ? Veya hosting ve domaine para vermek istemiyor musunuz ?
Hiç dert değil. Blogger.Com 'dan ücretsiz ve türkçe bir site açabilir dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.Yeterli kaynağınız var ise Hostbul.Net 'i araştırarak kendinize en uygun hosting paketini bulabilirsiniz.

3)Sitenizi oluşturmak ve SEO'ya adım atmak için hemen bir blog yaratın.
Blogger kullanmayı bilmiyor musunuz ? Hiç dert değil. blogger-destek.blogspot.com adresinden nasıl blogspot kullanacağınızı öğrenebilirsiniz.

İlk Adım ve SEO

Artık sitemiz de hazır SEO yapmaya başlayabiliriz.
SEO yapmak için neler gerekiyor onlardan bahsedelim.İlk olarak ne yapacağınızı kafanızda kurun.Site içeriğinizi kafanızda oluşturun.Ve bu içeriğe yönelik özgün yazılar yazmaya gayret edin.

Kullanacağımız teknikleri belirleme vakti geldi


a)Backlink İnşaası (Link Değişimi)

Kendinize bir backlink kaynağı oluşturmalısınız.Bildiğiniz üzere PageRank mantığına göre,link verilen site güzeldir.
Bu sebeple çeşitli Webmaster Forumlarına katkıda bulunun.R10.Net Forumlarında bulunan Link Değişim Forumu çok işinize yarayacaktır.
Siteniz yeni ise her site ile değişime girin,ancak oturmuş bir site iseniz ve belli PageRank değerlerine sahip siteleriniz varsa,muhakkak seçici olun.İçerikdaş siteler ile veya PageRank'i yüksek siteler ile değişimi tercih edin.
En önemli husus ise karşılıklı link değişimi yapmayın.Google bunu algılayamayacak kadar aptal değil.Sadece ağzınıza bir parmak bal çalar,1 hafta mutlu olursunuz,sonra tadacağınız acı biberin acısı uzun bir süre dilinizi yakacaktır.
Çapraz değişim en sağlıklısıdır...
Çapraz değişimde bir site diğerine link verir,diğer site de başka bir siteye link verir.Böylece ikisi de en kaliteli backlink olan karşılıksız backlinkten faydalanır
Ancak sınırınızı bilin,
backlink ile ilgili detaylar için aşağıdaki linkten makaleme ulaşabilirsiniz.
http://www.seoteknikleri.com/2007/08...-tarlalar.html

b)Dizinlere Ekleme Yolu ile Backlink İnşaası

Sitenizi dizinlere eklemek backlink açısından çok önemlidir.Çoğu dizin karşılıksız ekler.Ve en değerli backlinkler karşılıksız backlinklerdir.
Dizin deyince akla direkt olarak DMOZ geliyor.Kısa sürede DMOZ'a başvurmalısınız.Eğer gerçekten özgün bir içeriğiniz varsa ve Dizin Yönergelerine uygun bir şekilde açıklama yazarak eklenebilirsiniz.
Nitelikli Backlink Nedir ? Nasıl Olmalıdır ?
En nitelikli backlink karşılıksız olandır.Düşünsenize,siz bile karşılıklı bir link değişimini kolayca anlayabilirsiniz.

Direk olarak karşılıklı değişimin manası şudur ;



Karşılıksız backlink almakta en önemli avantaj ÇAPRAZ Değişimdir.

Çapraz değişim şöyle olur ;



Vereceğiniz link kodlarının mikroformatlarla süslenmesi,önemli bir etkendir.
Mikroformatlarla (XFN Örneği Mevcuttur) ilgili detayları yazıları blogumdan veya R10.Net sitesindeki yayınından takip edebilirsiniz.

c)Orjinal İçerik

Şüphesiz ki Google orjinal içeriği kolayca ayırabiliyor.Geliştirdiği algoritmalar sayesinde,kolayca kopya içeriği tespit eder.Bunun cezası değişebilir.Zaten kopya içerikle doldurduğunuz bir sayfada ön sıralarda çıkma hayalinden vazgeçin.Sitenizde bildiğiniz konularda makaleler yazın.Bakın inanın bu makalelerde hiçbir çıkarım yok.İnsanlara faydalı olmak ve bilgilerimi paylaşmak için yazıyorum.Sizin de insanlığa faydalı olduğunuzu Google anladığı gün,sizi ödüllendirecek,hiç merak etmeyin...

d)MetaTag'lar ve SEO İlişkisi

Kimilerine göre MetaTaglar SEO'nun temel kaynağı.Ancak uzun bir süredir,SEO işi ile ilgileniyorum.Kendime yönelik edindiğim tecrübelerim var,bu sebeple MetaTagların çok ciddi bir etkisini göremedim.
Faydalı gördüğüm tek MetaTag '' description '' MetaTagıdır.
Meta Tag nedir, ne işe yarar derseniz, R10.Net'teki MetaTaglar üzerine yazdığım makalemi okumanızı tavsiye ederim.

4)Sayfa içi SEO İşlemleri

Bu kısım amatör kullanıcılar için biraz fazla tasarım bilgisi gerektirebilir.
Google yeni web teknolojilerini her zaman çok sever,örneğin CSS 'e Google aşıktır
Eski site içi düzenin ana kaynağı olan tabloları,Google bot hiç sevmez.Eski tip tasarımla kodlanmış sitelerinizi,eğer ciddi bir SEO Kampanyasına sokacak iseniz bütün tabloları kaldırıp sitenizi CSS'e göre yeniden kodlatın.

5)Flash ve Resim Tabanlı İçerik

Bildiğiniz üzere Flash hareketli bir ögedir.İnsanlar tasarımlarda görsellikten hoşlanırlar.Ancak şunu hiçbir zaman unutmayın ki bu hareketli ögeler insanlar içindir.Sitenizi Flash ögelerle zenginleştirmek tabii ki güzel ancak botun bunları okuyamayacağı ve içinde yazan hiçbirşeyi anlayamayacağı düşünülürse, Flash içerik kullanmak pek akıl kârı durmuyor.
Tamamı Flash kodlanmış bir site de kendine göre Profesyonel yöntemler ile SEO işlemine girse bile HTML gibi statik ve PHP/ASP gibi dinamik bir içeriğin önünde oldukça zayıf bir rakiptir.Bu sebeple sitelerinizi Full Flash - Full Resim vb. şekilde kodlanmaktan kaçının.
Unutmayın ki herşey görsellik değildir ve ziyaretçiniz olmadıkça istediğiniz kadar görsel siteniz olsun,müşteri potansiyelinizi arttıramazsınız.

Saatin gece 5 sularında olması sebebi ile uykum geldi.Makalemi burada bitiriyorum.Profesyonel SEO'cular için de çok yakında bir makale yazacağım.
Dileğim şu ki,sadece backlink ve link değişiminin manasını öğrenen herkes SEO yapıyorum diye çevrede konuşmasın.SEO ciddi bir iştir.Risk potansiyeli yüksektir.Herşeyinizi kaybedebilir veya gelirlerinizi katlayabilirsiniz.
Bu sebeple bir SEO Uzmanı ile çalışacaksanız muhakkak bilgi düzeyini ölçmeniz gerekir...

Bu makale tamamı ile özgün olup, kendi blogum olan www.seoteknikleri.com 'da yayınlanmaktadır...

Yeni Başlayanlar İçin "Dersimiz SEO" Ücretsiz E-Kitap

Merhabalar bir süredir üzerinde çalıştığım başlangıç seviyesi için SEO kitabımı bitirmiş bulunmaktayım. Aslında bu kitabı PcNet dergisi webmasteri Selim Şumlu abiye gönderdim dergi cd lerinde ücretsiz dağıtılmasını rica ederek fakat olumlu/olumsuz bir cevap alamadım. Ben de forumlar üzerinden dağıtmaya karar verdim...
Kitap ücretsiz ve kendi sitemde dahil hiçbir site veya kuruluşun reklamını barındırmıyor. Kitap SEO kelimesini hiç duymamış bir kişiye göre başlanıp SEO bilgi ve taktikleri verilmiştir.
NEDEN YAZDIM?: Çünkü bir çok forum ve sitede SEO kelimesini hiç duymamış veya duysa bile pek bilgi sahibi olmayan kişilerle karşılaştım. Hatta bu kişilerden bazıları çok değerli coder ve designer abilerimiz. Bazen bu konunun resimli anlatılmasını isteyenler oldu. Biri yapsa da görsek diyen oldu. Bu gibi şeylerin önüne geçmek amacıyla ve daha bilinçli Türk Webmaster ları görmek ve yeni başlayanlara yol göstermek için yazdım...
NEDEN ÜCRETSİZ?: Kitap yazmamın sebebi bilgi paylaşmaktı ve Türkiye'de insanlar aslına bakarsanız bu tür e-kitap lara pek de ücret ödemiyorlar. 2 gün sonra zaten envai çeşit foruma marez olarak düşecekti. Bende bunu başkaları yapacağına ben yapayım dedim ve kitabı ücretsiz dağıtıp herkesin bu kitaptan istifade etmesini sağlamayı düşündüm. Bu hizmetin ayrıca ÜCRETSİZ KAYNAK PAYLAŞIMI na örnek olacağı düşüncesindeyim...
NELER YAZIYOR?: Kitabın içindeki yazılardan çoğu yabancı makalelerden yaptığım çevirilerin kendi kelimelerim ile harmanlanmış şeklidir. Hepsi de herkes tarafından kabul gören bir takım bilgiler ve bunların yanında bir takım taktikler yer almaktadır. Mesela sitenizi Google'da 24 saatten az bir zamanda indexlenmesi ve benzeri taktikler.
SON OLARAK: Son olarak kitabı istediğiniz yerde sitebir.org sitemize link vermek ricası ile istediğiniz miktarda dağıtabilirsiniz. Kitabın akışını bozmamak şartı ile kitabın başına veya sonuna ek sayfa koyarak kendi sitenizin linki ile de yayınlayabilirsiniz fakat yine sitebir.org a link vermek ricası ile. Rica diyorum çünkü orası sizin insafınıza kalmış bir nokta.
Kitap sürekli güncellencektir. İleri versiyonları için ise tek başına yazamayacağımı düşündüğümden bir ekip topluyorum şu aşamada bir arkadaşım daha yardımcı olacağını söyledi bize yardım etmek isteyenler denzey[at]gmail[.]com adresine mail atabilirler.
Bu yazıyı sadece iki webmaster sitesinde ve kendi sitemde yayınlıyor ve bu üç noktada dağıtıyorum... Sizlerde kendi sitenizde kitabımızı dağıtabilirsiniz...
Kitabı İndirmek İçin: RapidShare: 1-Click Webhosting
Kitap Sayfamız: Seo ve Dizin Makaleleri Webmaster Günlüğü » SEO KÄ°TAP
OfenOffice Dökümanı Olarak: RapidShare: 1-Click Webhosting
Saygılar
Deniz COŞKUN