SEO ve Keyword konusunda Google’i kullanabilmek

Arama sonucunda çıkan site sayısı:

Arama yaptıktan sonra adresin sonuna &start=990 eklemek:Sayılar kesin olmamakla beraber size rekabet konusunda bir örnek teşkil edecektir.Bu özellik sayesinde hedeflediğiniz kelimedeki arama sonucunun son sayfasını tespit edebileceksiniz.Örneğin r10 diye aradığımızda Google 13.600.000 sonuç verirken &start=990 eklediğimizde 621 sonuç çıktığını görüyoruz.Yani r10 kelimesi için Google da 63.sayfa 621. Sıraya kadar sonuç çıkıyor.Bu sayede seçtiğiniz keywordlerin rekabet durumunu daha reel değerlendirebilirsiniz.





Başlığa göre sıralama

“intitle” parametresini kullanarak hedeflenen kelimenin kaç sonucun başlığı içinde geçtiğini bulabilirsiniz.Yapmanız gereken intitle:kelime şeklinde arama yapmak.Örneğin futbol sonucu için 73.000.000 sonuç bulunurken intitle:futbol için 2.720.000 sonuç bulundu.Yani 2.720.000 indexlenen sayfanın başlığında futbol kelimesi geçmektedir.




Url’ye göre sıralama

“inurl” parametresini kullanarak hedeflenen kelimenin, kaç Google sonucunun url’si içinde geçtiğini öğrenebilirsiniz. inurl:kelime şeklinde arama yapmanız yeterlidir.Örneğin oyun sonucu için 80.700.000 sonuç bulunurken inurl ile oyun için 2.400.000 sonuç önümüze gelecek.Bu demek oluyor ki 2.400.000 sonucun urlsinde oyun kelimesi geçiyor.




Anchor Text’e göre sıralama

“inanchor” u aramalarımızda kullanarak anchor textler tarafından işaret edilmiş siteler arasında arama yapabiliriz.Bunun için inanchor:kelime şeklinde arama yapmalıyız.Bu arama bize hedeflenen kelimelerdeki rakip siteler hakkında daha fazla fikir verecek.Örneğin haber şeklinde aradığımızda anchor text özelliği ile arama yapmış oluruz.Bu sonuçlardaki sıralama , indexlenen sitelerin baclinklerinin ve diğer sitelerdeki linklerinin aranan kelimede adlandırılmış olmasına göre yapılır.





Genel kullanışlar ve kelime grupları

Örneğin sohbet kelimesinin genel kullanılışını ve sohbet kelimesi ile birlikte kullanılabilecek kelimeleri merak ediyorsunuz.“*kelime” şeklinde arama yaptığınız da Google size fikir verecek.Yani sadece arama yapmak istediğiniz kelimenin önüne * getireceksiniz.Örneğin sohbet şeklinde arama yaptığınızda karşınıza kullanabileceğiniz kelime grupları bold olarak önünüze gelecek.






Son - özelliğini kullanmak

Google da arama yaparken “ gelişmiş arama” da “zaman” bölümünü kullanarak aramalarınızı son 24 saat,geçen hafta,geçen ay şeklinde sınırlayabilirsiniz.Bu sayede ürettiğiniz içeriğinize benzer konuların son zamanlarda ne kadar kullanıldığı görmüş olursunuz.


Yukarıda bahsettiğim Google özelliklerini birlikte de kullanabilirsiniz.Örneğin “inurl”,”intitle” ve “inanchor” u birlikte kullanarak aramalarınızı daha da sınırlayabilirsiniz.Son olarak,bu çalışmamın hepinize SEO açısından da keyword seçiminiz açısından da faydalı olmasını diliyorum.

0 yorum: