SEO Olmadan Başarılı Olmanın 10 Yolu
SEO (arama motoru optimizasyonu) kısaltmasını o kadar önemsiyoruz ki, sanki o olmadan hiç bir web sitesi başarılı olamaz, sitesini optimize etmeyenler diğerleriyle yarışamaz zannediyoruz. Tadeusz Szewczyk, bu konuya yeni bir bakış açısı getiriyor ve ilginç bir iddia ortaya atıyor: SEO optimizasyonu günümüzde çok da işe yaramıyor!
Szewczyk, arama motoru optimizasyonu yapmadan web’te başarılı olmanın 10 yolunu aşağıdaki gibi listelemiş:
1- Hedef kitlenizi belirleyin
Binlerce blog var ve çoğu da benzer konularla ilgileniyor. Sİz farklı olmayı deneyin. Daha önce el atılmamış bir konu seçin ve ona yoğunlaşın. Bunu yaparken sakın klasik SEO çalışmalarında olduğu gibi en çok arama yapılan kelimeleri bulmakla uğraşmayın. Yani yöneleceğiniz alanı, kullanıcıların en çok ilgi duyacakları alan olarak belirlemeyin. Farklı açılar yakalayın.
2- Wordpress kullanın
Wordpress, blog olarak kullanılabileceği gibi, minik bir CMS olarak da kullanılabilir. Wordpress’in sayfa optimizasyonu da gayet iyidir üstelik. XML’ler oluşturup Google’a sunmanızı da gerektirmez çünkü Wordpress yazılımı, her yeni yazınızda Google Blog Search servisini ping’ler. Böylece bir kaç saat içinde içeriğiniz Google tarafından tanınır.
3- Kaliteli bir tasarım üretin ve CSS galerilerine yollayın
Klasik SEO, bağlantı almak ve vermek üzerine kurulu kısır bir döngüdür. Bu sebeple tasarımdan ödün verilir ve bağlantılar için daha çok yer ayırılır. Fakat günümüzün ziyaretçileri, tasarımı daha güzel bir blogu, SEO’su daha iyi bir siteye tercih ederler. Yalnızca tasarımı sebebiyle siteleri arkadaşlarına tavsiye ederler.
4- Geri izlemeye (trackback) izin verin ve dofollow kullanın
Bloglar, birbirleriyle bağlantı kurarak büyürler. Blogların birbirlerine bağlanmalarının en kolay yolu da hiç şüphesiz geri izleme özelliğidir. Wordpress için DoFollow pluginini kullanarak geri izlemelerin spam muamelesi görmelerini engelleyebilirsiniz.
5- Sosyalleşin, yorumlayın ve diğer bloglara bağlantılar verin
Yazılarınızda diğer bloglara bağlantılar verin, onlardan sıklıkla bahsedin. Yine başkalarının bloglarına yorumlar atmanız da tanınmanıza yardımcı olabilir.
6- Sitenizde sosyal medyaya yer verin (Kendiniz de kullanın)
Del.icio.us veya Stumble Upon gibi sosyal imleme sitelerine giden butonlar kullanın. Digg ve Reddit gibi sitelere içeriğinizi gönderirken dikkatli olun: Kısa bir süre için de olsa yoğun bir ziyaretçi akışı sağlarlar ve bazı durumlarda bu kadar ziyaretçiyi siteniz kaldırmayabilir.
7- İçeriğinizi kendiniz üretin, yeni bir şeyler bulun, kendinizi tanıtın
Hakim olduğunuz konulara yoğunlaşın. Diğer web sitelerinden yazılar almak veya onlara bağlantılar vermek yerine kendi içeriğinizi kendiniz üretin. Başkaları tarafından söylenmemiş sözleri söyleyin. Kendinizi sürekli geliştirin.
Dünün flash haberi, bugün önemsizdir.
8- Bildiklerinizi veya öğrendiklerinizi listeleyin ve yayınlayın
Bir konuda hemen her şey yazılmışsa, bunları kategorilere ayırın ve listeleyin. “En…” başlıklı listeler, “200 Wordpress plugini” benzeri başlıklar taşıyan listelerden daha kullanışlılardır. “10 gerekli Wordpress Plugin’i” tarzı başlıklar her zaman tutar.
9- Alanınıza giren diğer sitelere de yazılar yazın
Sadece kendi blogunuzda veya sitenizde yazmayın. İlgilendiğiniz konularla uğraşan diğer sitelere de yazılar yazın.
10- En azından 2 günde bir yazı yazın
Sürekli bir okuyucu kitlesi oluşturmak için sıklıkla yazın. Sitenizi ayda bir ziyaret edenler, muhtemelen bir süre sonra adını unutacaklardır. Her gün yazı yazmayabilirsiniz ama haftada en az 3 kere yazmanız iyi olur.
Sizin de fark ettiğiniz gibi, pek çoğu yeni fikirler değiller ve muhtemelen çoğunu halihazırda uyguluyorsunuz.
Bu yazı onReact.com yazarı Tadeusz Szewczyk’nin 10 Steps to Success on the ’Net Without SEO yazısından tercüme edilmiştir.
Konu kaptanblack tarafından (11-17-07 Saat 20:27 ) değiştirilmiştir..
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Spurl this Post!Reddit!
Alıntı ile Cevapla
#2
Gönderen kaptanblack on 09-27-07, 00:22
Standart Cevap: vB-Hacker.com daki seo yarışması
Meta tag SEO Optimization .:
SEO (Search Engine Optimization) Nedir ?
SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir.
Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için,
Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve sitemize uygulamak gerekmektedir.
Her Arama motoru kendi sıralama algoritmasını geliştirmekte ve bunu bir sır gibi saklamaktadır.Özellikle Google insanların arama algoritmasını çözmesini istemediginden dolayı belli aralıklarla algoritmasını degiştirmekte ve bilinen tüm teorileri çürütmektedir.
Google webmasterlara yapması gerekenleri ve yapmaması gereken optimizasyonlarını Webmaster Guidelines sayfasında belirtmektedir.
Arama motorularında sıralamayı belirleyen 2 temel faktör vardır.Bunlar;
1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.
2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken. Pagerank faktörü dedigimiz etkendir.
On Page Faktörlerin en temeli olan meta tagları inceleyelim:
Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta
Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.
keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.
Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.
"program program program " gibi yazmak yerine "program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram" şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka "şemşiye" kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.
Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows'ta Türkçe karakter seti kullanır.
Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.
Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin
Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)
author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum
classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)
copyright : programın yayın hakkının sahibi
distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)
language : Sayfada kullanılan dil
rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse "All" yapılmalıdır.
resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)
robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir
index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz
follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez
imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme
imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme
archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)
all : sayfanın her şeyi arşive alınır
revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.
cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.
duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.
Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar
sayfa cache'e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.
sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.
sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.
Sitenizin standartlara uygun olup olmadıgını buradan test edebilirsiniz.
Örümcekler ,sitenizi gezerken sayfa kodlarını yukardan başlayarak aşağıya doğru satır satır okuyup işlerler. Örümcekler özellikle kaynak kodunun üst kısmında bulunan satırları daha çok dikkate alırlar.
Gerçek hayatta ki bir komposizyonu düşünürseniz ,komposizyonda asıl anlatılmak istenen konu giriş bölümündedir. gelişme ve sonuç bölümleri asıl konuyu destekleyici ve daha az öneme sahip bölümlerdir.
Arama motoru programlayıcılarıda bunu düşünüp, şu mantığı geliştirmişlerdir. Bir sayfanın asıl içeriği yada anlatılmak istenen bölümü üst bölümleridir.Bu sebeble bir sayfada yukarıdan aşağı gittikçe ve soldan sağa dogru gittikçe içeriğe verilen önemin azaldığını varsaymaktadırlar. Eger sitenizin en önemli olan bölümü olan üst taraflarına gereksiz meta tag doldurursanız sitenizin asıl
vurgulamak istediğiniz bölümlerine verdiginiz önemi azaltmış olursunuz.
Google gibi büyük arama motorları zaten pek fazla önemsememektedir (bu da yine bir teori ) kesin bilinmiyor ama bir sayfa için en iyi
Meta tag SEO Optimization için;
title
description
keyword
charset=iso-8859-9
yeterli meta taglardır.Siz aksini belirtmedikçe zaten sitenideki linkleri index, follow yapmaktadırlar. Sitenizin belli bir pr degeri yoksa yada çok sık güncellenmiyorsa, siz istediginiz kadar "revisit-after=1 days" yapın arama motorları gelmiyor
0 yorum:
Yorum Gönder