Sanal âlemde ekmek kavgası

Sanal âlemde ekmek kavgası

İkinci nesil internet olarak adlandırılan Web 2.0 dönemi 'sanal âlemde bir site tasarlayıp onu milyon dolara satma fikri’ni yeniden alevlendirdi

19 Kasım 2007 Pazartesi

Şükrü Andaç Microsoft’un 300 milyar dolar, Google’un 200 milyar dolarlık piyasa değerine ulaşması, internet alanında son dönemde yaşanan milyar dolarlık satın almalar ve web şirketlerinin gelirlerini önemli oranda artırması yeni ekonomiye olan ilgiyi artırdı. Böylece bir dönem yıldızı parlayan ancak 2000’li yıllarda yaşanan kriz sonrası oldukça zor günler yaşayan internet şirketleri yeniden hızlı bir çıkış yakaladı.
Google, Youtube, Facebook, Wikipedia ve Myspace.com gibi sitelerin yakaladığı bu çıkışta, teknoloji dünyasında Web 2.0 olarak adlandırılan 'ikinci nesil internet’ döneminin etkisi büyük.
Kullanıcıların ortaklaşa yarattığı bir sistem olarak adlandırılan Web 2.0 sayesinde, ziyaretçilerin siteye katılımını sağlamak, diğer sitelerle ve ziyaretçilerle işbirliği yapmak oldukça kolay hal almış durumda. Siteler arasında işbirliğiBunun yanı sıra Web 2.0 sistemini destekleyen internet siteleri, haberdar olmayı ve katılımı kolaylaştırmak amacıyla bazı yeni teknolojiler kullanmaya başladı. İnternet siteleri kullanılan yeni teknolojilerle birlikte kendi aralarında işbirliği yapabilme kabiliyetlerini artırdı.
Yeni teknoloji yarışına giren bu sitelere gün geçmiyor ki bir yenisi eklenmesin. Tüm bu girişimlerin ortak özelliği, bir fikir etrafında odaklanarak sitelerine oldukça fazla sayıda ziyaretçiyi çekmek ardından reklam veya içerik pazarlaması gibi yöntemlerle gelirlerini artırmak.
Çoğu yeni ekonominin ortak dili haline gelen İngilizce kaynaklı bu adresler, Türkiye’deki girişimciler tarafından da örnek alınabilecek birçok farklı özelliğe sahip.

0 yorum: